پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام افلاکیان

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: فردی که مدال افتخار سربازی و انتظار امام زمان(عج) را بر سینه دارد، باید در سمت خودسازی و ترک گناه حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام محمدابراهیم افلاکیان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان، امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان اظهار کرد: افضل‌الاعمال اعمالی است که دارای ارزش بالایی است مانند نماز اول وقت که بر اساس روایت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و امام صادق علیه‌الاسلام انتظار فرج افضل اعمال است.

وی ادامه داد: یکی از اعمال پرفضیلتی که امام صادق علیه‌السلام برای انسان قرار داده، انتظار فرج حضرت حجت(عج) است، در روایات بسیاری بیان شده که انتظار برای امام عصر(عج) برابر با شهادت در راه خدا است و فردی که درحال انتظار ظهور از دنیا برود، برابر با همراهی و شمشیر زدن در رکاب حضرت مهدی(عج) است.

حجت‌الاسلام افلاکیان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که انسان می‌تواند سرباز امام زمان(عج) باشد، نه سربار انتظار فرج است و فضلیت انتظار برای حضرت مهدی(عج) بسیار بالا است، به گونه‌ای که در روایات متعدد بر این امر تأکید شده است.

وی با بیان اینکه منتظران مهدی(عج) وظایفی بر عهده دارند، افزود: زمانی که امام زمان(عج) در غیبت باشند، محور هستنی ایشان است و مانند خورشید که در پشت ابر هم زمین به دور آن می‌چرخد و  محور گردش زمین خورشید است، محور وجود عالم امام معصوم است و این جنبه‌های معرفتی امام عصر(عج) است.

حجت‌الاسلام افلاکیان گفت:  اگر کسی نسبت به امام زمان خود شناخت پیدا نکند، به مرگ جاهلیت از دنیا می رود، لذا شناخت امام یکی از وظایف امت اسلام و مؤمنین است.

وی، خودسازی، دعا برای فرج و پیروی از نائب امام زمان(عج) را از وظایف مهم منتظران حضرت مهدی(عج) عنوان کرد و  افزود: ما شیعیان وظیفه سنگینی بر دوش داریم، چراکه تعداد اندکی در انتظار فرج امام زمان(عج) هستند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یکی از موارد ترک گناه، ترک مجالس حرام  است، تأکید کرد: فردی که مدال افتخار سربازی و انتظار امام زمان(عج) را بر سینه دارد، باید مراقب باشد تا توفیق خدمت به حضرت با شرکت در مجلس گناه از او سلب نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha