جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله شاهچراغی نمازجمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: نیروهای خودفروخته استکبار جهانی در عراق تلاش می‌کنند تا این کشور را به آشوب بکشند و حوادث امروز عراق را دامن زده‌اند اما شکست می‌خورند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای نماز جمعه این شهر و با حضور شماری از مردم و مسؤولان اقامه شد، اظهار داشت: گام چهارم کاهش تعهدات برجامی برداشته شد و مسؤولان باید از برجام درس بگیرند و بدانند که مذاکره با آمریکا نمی‌تواند مشکلات ما را رفع کند.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، با مذاکره و گفت‌وگو با آمریکایی‌ها رفع نمی‌شود و باید به توان داخلی و سروسامان دادن به مدیریت‌ها بیشتر توجه کرد.

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه ملت ایران با آمریکا مذاکره نمی‌کند، افزود: صلاح و فساد جامعه اسلامی بر دوش مسؤولان و علماست و باید برای مردم شرایط را توضیح داد و از آن‌ها کمک گرفت.

آیت‌الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: هوشیاری مردم و به‌ویژه مسؤولان در برهه حساس کنونی باید بیش از گذشته حفظ شود؛ کارشکنی کارگزاران موجب فساد و انحراف جامعه از مسیر صحیح خود می‌شوند و باید مراقب باشیم تا دچار انحراف و کج روی نشویم.

وی همچنین با اشاره به تحولات کشور عراق در روزهای اخیر گفت: استکبار جهانی امروز از طریق امپراتوری رسانه‌ای خود از مطالبات مردم عراق سوءاستفاده می‌کند تا به اهداف خود در منطقه دست یابد؛ اما با وحدت مسلمین موفق نخواهد شد.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: غربی‌ها در لبنان هم همین کار را انجام می‌دهند تا شیعه را مقابل سنی قرار دهند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ اما تجربه نشان داده است آن‌ها در این توطئه‌ها پیروز نخواهند شد و هم در لبنان و هم در عراق شکست خواهند خورد.

آیت‌الله شاهچراغی گفت: نیروهای خودفروخته استکبار جهانی در عراق تلاش می‌کنند تا این کشور را به آشوب بکشند و حوادث امروز عراق را دامن زده‌اند اما شکست می‌خورند.

وی حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال را بسیار پرشور و باشکوه توصیف کرد و آن را پاسخ دندان‌شکنی به دشمنی‌های استکبار جهانی دانست.

امام جمعه سمنان گفت: حضور میلیونی مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال، دو پیام مهم برای دشمنان کشورمان داشت که مهم‌ترین آن، ایستادگی بر خط مقاومت و نه به مذاکره‌های بی‌حاصل بود.

آیت‌الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: مردم امسال تأکید کردند که مذاکره‌ای با آمریکا انجام نمی‌شود و آن‌ها بر خط مستحکم مقاومت پایبند هستند و می‌دانند که اگر مذاکره انجام شود، هم هیچ مشکلی از آن‌ها رفع نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم بزرگ ایران اسلامی نشان داده‌اند که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و از ادامه راهی که امام راحل بنیان نهادند، خسته نمی‌شوند.

امام جمعه سمنان گفت: مسؤولان هم امروز باید به فکر معیشت مردم باشند و تلاش کنند تا مشکلات مردم رفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha