جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عزیزان مسؤول ما بدانند همه ما کسانی که در این کشور خدمتگزاریم، نوکر این مردم هستیم، اصل این مردم هستند، خادم این مردم هستیم، نوکر و خادم وقتی برای اربابش کار می‌کند، باید برای اربابش نسبت به خدمت خودش شفاف‌سازی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، ۱۷ آبان ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به آغاز امامت امام زمان (علیه‌السلام)، اظهار کرد: هیچ امامی در آغاز امامتش در ظاهر در شکل یک آقازاده ۵ ساله، آواره بیابان نشده بود، دربه‌در کوه‌ها و دره‌ها نشد، بی‌خانه و بی زندگی و بی‌سامان و بدون یک پناه زندگی نکرد، برای هیچ امامی پیش نیامد، می‌گویند لحظه آخری که امام عسگری چشمشان را به امام زمان دوخته بودند، خیلی گربه می‌کردند، می‌گفتند از این لحظه تو دیگر خانه و سامان نداری، باید قرن‌ها دربه‌در کوه‌ها بیابان‌ها و دره‌ها سپری کنی، در روزهای اول آغاز امامت امام زمان (علیه‌السلام)، شما مرد و زن شیعه‌ای که مسرور و شادمانید و روزهای آغاز امامت امام زمان (علیه‌السلام) را می‌گذرانید، می‌دانید آقای شما در آن روزها در چه شرایطی قرار داشت؟

وی ادامه داد: آقاپسر ۵ ساله، خانه، زندگی و آرامشگاهی ندارد، دستش از دامن مادر و عزیزان کوتاه است و باید این‌طرف و آن‌طرف از ترس دشمن آواره باشد، این آوارگی ۱۱۷۸ سال طول کشیده، خدایا این آوارگی کی تمام می‌شود؟ کی چشمان ما به جمال آقایمان روشن می‌شود، کی دستمان به دامن ارباب و مولایمان خواهد رسید؟ خیلی‌ها آمدند و گفتند یا مولانا ادرکنی، چشمانشان را قبل از این‌که مولا را ببینند، خاک قبر پر کرد، خدایا از آنانی نباشیم که یک‌عمر دنبال آقا و مولایمان هستیم و آخر هم‌چشمانمان را خاک قبر پر کند و جمال دل‌آرای حضرتش را نبینیم لذا شما در عین شادی این روزها، به این نکته توجه داشته باشید.

«هفته وحدت»، وحدت برای نابودی دشمن اسلام

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به نزدیک بودن هفته وحدت نیز اشاره کرد و گفت: هفته وحدت فرا می‌رسد، وحدت تابع یک محور هست، تا محوری نباشد، وحدت معنا ندارد، دست‌به‌دست هم بدهیم و کنار هم بایستیم که چه کنیم؟ وحدت محور می‌خواهد، آن محوری که امروز سبب می‌شود همه فرق اسلامی، اقوام، ملل و مذاهبی که رو به کعبه می‌ایستند و «اشهد ان محمدرسول الله» می‌گویند، محور آن وحدت، ضرورت زندگی مسلمانی امروز است، در شرایطی قرار گرفتیم که کفر و استکبار جهانی دست‌به‌دست هم داده تا اسلام و پیغمبر را براندازی کند، این محور، اقتضا می‌کند امروز همه مسلمانان جهان در هر شرایطی، در هر نظریه، بینش و مذهبی، این‌هایی که در رسالت پیغمبر باهم هماهنگ هستند، دست‌به‌دست هم بدهند، از حریم پیغمبر و اسلام در مقابل دشمن یکتاب بایستند و دشمن اسلام را نابود کنند.

شبکه خراسان رضوی، پخش سراسری و بین‌المللی شود

وی با اشاره به آغاز به کار پخش شبکه خراسان رضوی با کیفیت HD، خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که بر ما گذشت، به برکات امام هشتم (علیه‌السلام)، در این شهر برکاتی داشتیم که باید به این برکات توجه داشته باشیم، از ریاست محترم سازمان صداوسیما و عزیزان خدمت گذارمان در رسانه ملی تشکر می‌کنیم که HD را برای شبکه خراسان تأسیس و افتتاح کردند، امیدواریم این افتتاح HD در شبکه خراسان سبب شود در درجه اول همه کشور و بعد همه جهان ذیل پوشش معرفت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) و فرهنگ ثامن‌الائمه (علیه‌السلام) قرار بگیرند و از محضر ایشان درخواست داریم که باوجوداین ظرفیت، شبکه خراسان رضوی در کنار شبکه‌های سراسری دیگر مورداستفاده همه افراد در این مملکت و همه اقلیم‌های مسلمان و شیعه‌نشین ان‌شاءالله قرار بگیرد.

امام‌جمعه مشهد مقدس از اقدامات ضد فساد قوه قضاییه در مدت اخیر قدردانی و اضافه کرد: برکت دیگری که داشتیم، حضور پر برکت ریاست محترم قوه قضاییه و متولیان قضایی کشور در این نماز جمعه و شهر مشهد در سمینارها، همایش‌ها و جلسه فرهنگی بسیار مفید و مؤثر بوده است، با تشکر از زحمات ارزشمند و ابتکارات قابل‌توجه قوه قضاییه در مبارزه با فساد، آنچه برای ما قابل‌توجه هست و قانون اساسی نیز روی آن اصرار دارد، مسئله شفاف‌سازی در پیگیری‌های مبارزه با فساد است.

مفسد باید برای مردم شناخته‌شده باشد

وی یادآور شد: عزیزان مسؤول ما بدانند همه ما کسانی که در این کشور خدمتگزاریم، نوکر این مردم هستیم، اصل این مردم هستند، خادم این مردم هستیم، نوکر و خادم وقتی برای اربابش کار می‌کند، باید برای اربابش نسبت به خدمت خودش شفاف‌سازی کند.

آیت‌الله علم‌الهدی به تبعات گسترش فساد اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: مسئله فساد اقتصادی، ویروس مهلکی است که امنیت، جان و ناموس مردم را هدف قرار داده است، یک مفسد اقتصادی که به دنبال چاپیدن و دزدیدن هست، تنها این نیست که بر پیکر ثروت و دارایی مردم ضربه زده است، این مفسد اقتصادی، ثروت انبوهی را که با این دزدی‌ها فراهم کرده، جز برای این است که برای خودش عیاشی درست کند، زندگی مرفه بسازد و همه‌چیز را در استخدام لذایذ نفسانی خودش دربیاورد؟ دنبال فساد اقتصادی، بی‌بندوباری، ولنگاری و چشم دوختن به ناموس بی‌گناه و مظلوم این مردم است، مفسد، عنصر ناپاکی است که باید برای این مردم، جانی به جان و مال و ناموسشان مشخص شود.

می‌ترسند «دزد گیری» به خودشان برسد!

وی به برخی اقدامات برای به حاشیه بردن خدمات قوه قضائیه اشاره و اظهار کرد: برخی زمزمه‌های مسمومی که گوشه و کنار ساز می‌کنند که جلوی حرکت مجاهدانه قوه قضائیه را بگیرند، برای این است که در مملکتی که دزد بگیری شروع شده، یک وقت گریبان خود این‌ها به‌عنوان دزد، گیر نیفتد؛ این‌که هی می‌گویند دادگاه‌های فساد اقتصادی را علنی می‌کنید در صداوسیما، سبب می‌شود مردم ناامید شوند، برعکس است، مردم‌دارند امیدوار پیدا می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: شما مردم را نادان فرض کردید، فکر کردید دزدها در این مملکت بدزدند، مردم نمی‌فهمند، دزدی‌ها را مردم خوب می‌دانند، وقتی مردم می‌بینند این‌قدر دزد است، یعنی در یک مملکت، در یک خیابان، محله و شهر زندگی می‌کند، می‌بیند اولیات زندگی‌اش را ندارد، صبحانه بچه‌مدرسه‌ای‌اش اداره نمی‌شود اما آقای فلان هر روزی بر اتومبیلش، امارت، ویلا و ثروتش اضافه می‌شود، می‌فهمد در این مملکت دزد است، اگر در این مملکت دزد نبود، نمی‌شد یک طرف به نان شبشان محتاج باشند.

سرمایه‌دار حلال‌خور و سالم بیاید

وی تصریح کرد: اگر دزد بگیر در این مملکت پیدا نشد، مردم ناامید می‌شوند، اما اگر دزد بگیر در این مملکت پیدا شود، مردم امیدوار می‌شوند، می‌گویند حرکت‌هایی که شما انجام می‌دهید، سرمایه‌دارها را فراری می‌دهد، فوق‌العاده پندار غلطی است، سرمایه‌دار می‌خواهد سرمایه‌اش را برای چه به کار بزند؟ می‌خواهد سود حلال ببرد یا در سایه سرمایه‌اش به دزدها اضافه شود؟ آن سرمایه‌داری که می‌خواهد در سایه سرمایه‌گذاری‌اش به دزدها اضافه شود، همان بهتر که فرار کند!

آیت‌الله علم‌الهدی، فضای مملکت سالم را آماده فعالیت سرمایه‌داران دانست و گفت: اما سرمایه‌دار با تقوا، متدین، سرمایه‌دار حلال‌خور و پاکی که می‌خواهد سود حلال به دست بیاورد، اتفاقاً الآن که می‌فهمد مملکت جای دزدی نیست و جای کسب حلال است، بیشتر تشویق می‌شود در این مملکت سرمایه‌گذاری کند، می‌داند پولش را کسی نمی‌دزدد، سرمایه‌اش هدر نمی‌رود، با تکیه بر قدرت‌ها نمی‌آیند جیب او را خالی کنند و از هستی ساقطش کنند چون دزدها را می‌گیرند، اطمینان پیدا می‌کند سرمایه‌اش مال خودش است، مالک هستی‌اش هست و از سرمایه‌اش استفاده می‌کند، این مسئله سرمایه‌دار واقعی را فراری نمی‌دهد، دزد را فراری می‌دهد، این شفاف‌سازی لازم است.

طرح «منع پخش اعترافات متهمان» از رسانه ملی، ضد شفاف‌سازی است

وی با انتقاد از ارائه طرح ممنوعیت پخش اعتراف متهمان از رسانه‌ها، متذکر شد: مطلق طرح‌ها، لوایح و جریاناتی که شفاف‌سازی را زیر سؤال ببرد، از نظر مردم ما تولید سوءظن می‌کند؛ طرحی که در مجلس مطرح‌شده، «منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی و رسانه‌های عمومی» که می‌خواهند به‌عنوان یک قانون در مجلس تصویب کنند، یعنی چه؟ این ضد شفاف‌سازی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آدمی، محور رسانه‌ای ضد انقلاب و استکبار در دنیا بوده، ایثارگران جان‌برکف غیور و حاذق سپاه پاسداران ما این را گرفتند، از چنگ تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی دنیا این را گرفتند و آوردند به جزای خودش برسانند، عنصر این‌چنینی که در هر جلسه‌ای مسؤولین می‌نشستند، بلافاصله خبرش را وارونه از این دستگاه‌ها پخش می‌کردند و به اساس سیاست ما در دنیا ضربه می‌زدند، اگر عناصر و عواملی که با او رابطه داشتند را افشاگری کرد، مردم نفهمند و خائن شناس نباشند؟ دو روز دیگر همین خائن با هزار کلک خود را بپوشاند، بیاید در دستگاه مجریه، مقننه و قضایی ما، نفوذ کند و ضربه بزند؟ این منع شفافیت و منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی سبب می‌شود برای مردم مسائل روشن نباشد.

شفافیت، ضامن رشد و استقلال سیاسی کشور

وی یادآور شد: امتیاز کشور ما در میان کشورهای دنیا دو چیز است، مردم ما، مردم بیدار هستند، مردم ما در سایه رهنمودهای حجت امام زمان ما بیدار هوشیار هستند، امتیاز دوم این‌که تنها کشوری که امروز روزی کره زمین، مردم برای خودشان تصمیم می‌گیرند، کشور ما هستند، هیچ مملکتی در دنیا نیست که مردم آن مملکت خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند، حتی در آمریکا لابی صهیونیستی برای مردم تصمیم می‌گیرند، هستی ملت را می‌ریزند زیر پای یک‌مشت یهودی صهیونیست اسرائیل، همه را از بین می‌برند، ۴۵ میلیون آدم در آمریکا نان شب ندارند و با سختی زندگی می‌کنند و هستی و ثروتشان زیر پای صهیونیست‌های اسرائیل است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: آنچه سبب می‌شود این دو امتیاز بماند، هم رشد سیاسی مردم باقی بماند و هم خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند، شفاف‌سازی است، همه‌چیز شفاف باشد؛ در قانون اساسی، اساس بر محاکمات و دادگاه‌ها، علنی بودن دادگاه است مگر به خاطر مسائلی تشخیص داده شود علنی بودن دادگاه درست نیست وگرنه باید دزد و خائن از نظر مردم مشخص شود، بر اساس حقوق اسلامی، حدود اسلامی باید در منظر مردم اجرا شود، حد را مقابل چشم مردم بزنند، این دستور شریعت ماست برای این‌که مسائل شفاف باشد و مردم آدم‌شناس باشند و بر این اساس، رشد سیاسی‌شان بالا برود و مردم بر این اساس برای خودشان تصمیم بگیرند که چه کسی نماینده مجلس باشد، رئیس‌جمهور باشد و مسئولان خود را خودشان انتخاب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا کیانفر IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    2 0
    سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه گفت: فساد اقتصادی ویروس مهلکی است که جان و امنیت مردم را هدف قرار داده است.