جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نهمین مراسم یادبود کهنه سربازان مسلمان کانادایی در ساسکاتون برگزار شد

حوزه/ مسجد بیت الرحمة، بزرگترین مسجد مسلمانان ساسکاتون کانادا نهمین مراسم یادبود کهنه سربازان و کشته شدگان کانادایی را برگزار کرد و خاطره سربازان مسلمان را گرامی داشت.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، صدها تن از مردم ساسکاتون کانادا روز جمعه مراسم بزرگداشت جانبازان و کهنه سربازان کانادایی را برگزار کرده و یاد و خاطر کشته شدگان شان در جنگ را گرامی داشتند.

 مسجد بیت الرحمت، بزرگترین مسجد جامع ساسکاتون روز جمعه میزبان صدها زن و مرد و کودک بود که در نهمین سالگرد حرکت ملی بزرگداشت جانبازان و کشته شگان مسلمانان در جنگ کانادا برگزار می شد.

کالین کلی یک کهنه سرباز جنگ کره که هر ساله در این مراسم سخنرانی می کند گفت: ما از همه کسانی که خدمت کرده اند و جان باختند تشکر می کنیم. اما بدانید که نگاه ماه به آینده است زیرا همانطور که گفتم جنگ شکوهمند نیست بلکه وحشتناک است.

وی گفت: ارتش ها و غیرنظامیان باید نسبت به صلح جهانی تمایل نشان دهند و تا زمانی که دنیا به  صلح نرسد، هرگز آرامش نخواهیم داشت.

 سید مبارک سخنگوی مسجد جامعه ساسکاتون نیز ضمن سخنرانی در این مراسم گفت: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بخشی از این تاریخچه هستیم و عشق و  احترام و دوستی مان را به مردان و زنانی که برای کشورشان فداکاری و از جان گذشتگی نشان دادند ابراز کنیم.

 سید گفت: بسیاری از این خانواده ها که در واقع فرزندان کهنه سربازان مسلمان هستند برای اسکان به کانادا آمده اند و اکنون در کانادا زندگی می کنند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha