پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فضای مجازی جایی را سالم نگذاشته است که البته از آن می توان خوب هم استفاده کرد، اما به شرط آنکه مسئولان بخواهند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی سپاه و مربیان حلقه های صالحین خراسان جنوبی، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و همچنین میلاد پر نور نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: انسان در دوران حیات این جهان، در کنار بهره مندی از نعمت های الهی، و روبرو بودن با صدها و هزاران قضایا، اما همواره دو سوال را در پیش روی خود دارد، یکی اینکه بالاترین نعمت های الهی چیست و دیگری در جهت گزینش، اولویت را کدام قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه نعمت های خدا همه به مانند هم نیستند، افزود: بعضی از نعمت ها که خیلی مهم هستند، نعمت مشروط، و بعضی از نعمت ها نیز خودشان شرط هستند، به عنوان مثال، حیات یک نعمت مشروط است و اگر شرایط آن از بین برود، ارزش خود را از دست می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: مهمترین موضوع برای انسان این است که هدایتش حفظ و در راه ضلالت گام ننهد. در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است اگر یک نفر به وسیله تو هدایت شود، ارزشش بالاتر از همه ی آن چیزی است که آفتاب بر آن می تابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: این دنیا، در قرآن و تفسیر قرآن به وسیله روایات، به جاهلیت اخری تعبیر شده است، جاهلیت اخری یعنی آخرالزمان که همه ی ارزش ها بر روی مسائل مسخره ای مانند داشتن پول و ملک زیاد بنا شده است، لذا انسان برای داشتن این موارد، آدم می کشد، خیانت می کند، دروغ می گوید و کم فروشی می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: امکانات اولیه واجب شرعیه است و هر فردی به اندازه نیاز خود و خانواده اش باید آن را تأمین کند که اگر اینگونه باشد عبادت نیز شمرده می شود، اما داشتن صدها برابر آن که حرص و طمع می آفریند، چیزی جز جاهلیت نیست.

وی اظهار کرد: امروز به دلیل نفوذ فرهنگ بیگانگان، همه ی جهان از جمله مسلمانان آسیب دیده اند، لذا باید بشر را نجات داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: فضای مجازی جایی را سالم نگذاشته است که البته از آن می توان خوب هم استفاده کرد، اما به شرط آن که مسئولان بخواهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: متأسفانه فعلا سرنوشت در دست بیگانه و دیو است و با انواع تهاجم ها و به گونه ای مختلف به جوامع آسیب می رسانند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha