سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی، جوانان را عناصر مهم تحقق بیانیه‌ی گام دوم انقلاب دانست و با اعلام آماده باش به آنان، گفت: مازندران «سالم»، «مدرن» و «رشد یافته اسلامی» می خواهیم.

خبرگزاری «حوزه» - ساری/ پس از استعفای آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام جمعه ساری به علت بیماری، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی را به سمت نماینده ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه ساری منصوب کردند.

در کارنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی لائینی، امامت جمعه نکاء، عضویت در شورای حوزه علمیه استان مازندران، همکاری علمی و فرهنگی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، تألیف چندین جلد کتاب و سال ها تدریس در حوزه و دانشگاه دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده جدید ولی‌فقیه در استان مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» به معرفی ظرفیت‌های استان و برنامه‌های خود پس از انتصاب  پرداخته که حاصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* ضمن تبریک انتخاب حضرتعالی به عنوان نماینده ولی فقیه در مازندران و امامت جمعه ساری از سوی امام خامنه ای، مهم‌ترین برنامه و طرح جنابعالی در استان چیست؟

در ابتدا از مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) بر این حسن اعتماد ایشان نسبت به این حقیر و انتصاب اینجانب به عنوان نماینده ی ولی فقیه در استان مازندران صمیمانه سپاسگزارم و ان شاءالله بتوانم به گونه ای عمل نمایم که آبروی نظام، انقلاب و رهبر عزیزمان را حفظ کنم.

ثانیا ما باید بتوانیم با عملکرد درست خود «انقلاب اسلامی» و این امانت شهدا را درست حفاظت و صیانت کنیم و از آن درست مراقبت کنیم.

همه ی افراد به ویژه جوانان باید پای کار انقلاب اسلامی باشند، چون که رهبری هم رهبری انقلاب اسلامی است، سپاه هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ همه ی ملت بنا به فرموده ی مقام معظم رهبری باید «انقلابی» باشند، حوزه های علمیه و تمام نهاد ها نیز باید انقلابی باشند و انقلابی بمانند و باید سعی کرد انقلابی ماندن را اجرایی و عملی کنیم و بُعد انقلابی بودن را در خودمان و در بطن جامعه تقویت کنیم.

به طور مسلم در این زمینه حوزه های علمیه و روحانیت بزرگوار که علت محدثه ی انقلاب بودند نیز باید پای کار باشند و باید به وسیله ی روحانیت اهداف انقلاب را در جامعه پیاده کنیم؛ مردم را نیز باید با تبلیغات و روشنگری و امیدوار ساختن توسط روحانیت، پای نظام و انقلاب نگه داریم که این وظیفه ی بسیار سنگینی است.

شعار توسعه ای امام جمعه جدید ساری برای استان مازندران

ما باید به هرحال کشور و استان را به گونه ای بسازیم که نشان دهیم دین و انقلاب اسلامی می تواند یک کشور مرفه، مدرن، سالم و رشد یافته با تعاریف اسلام و دین داشته باشد و شعار بنده نیز این است که یک مازندران «سالم، مدرن و رشد یافته اسلامی» می خواهیم و ان شاءالله با کمک همه مسئولان و مردم به ویژه جوانان انقلابی این مهم محقق خواهد شد.

منظور از سالم بودن یعنی به دور از آسیب های اجتماعی، اخلاقی،فرهنگی و... که باید در این راه شاخصه هایی مانند: طلاق، اعتیاد و امثالهم کاهش یافته و شاخصه های سلامت در تمامی ابعاد افزایش پیدا کند و تنها سالم بودن کافی نیست که به غیر از سالم بودن باید رشد یافته و مدرن نیز باشد که ما بتوانیم کشور را در دنیا با کنار هم قرار دادن دین و دنیا الگو کنیم.

* مقام معظم رهبری در بخشی از حکم انتصاب جنابعالی فرموده اند «تقویت جریان انقلابی و جوانان مؤمن و روی‌گشاده و دست‌مهربان با همه‌ی قشرهای مردم توصیه‌ی مؤکد اینجانب است.»؛ در این حوزه چه برنامه‌ای دارید؟

مسلما ما هر چه با مردم و مخصوصا با جوانان انقلابی بیشتر ارتباط برقرار کنیم، پشتوانه ی نظام و انقلاب محکم تر میشود و بهتر از درون جامعه خبردار خواهیم شد و ان شاءالله ما بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی که توسط حضرت آقا به اقشار جامعه به ویژه جوانان این کشور توصیه شده است را معیار عملکرد خودمان قرار خواهیم داد.

متن بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی هم باید در خطبه های نمازجمعه بیان شود و هم باید به صورت عملی آن را در بطن جامعه اجرا و پیاده کرد.

* با توجه به این که شما سابقه عضویت در شورای حوزه علمیه مازندران را دارید، برای تقویت حوزه های علمیه استان و تعامل با طلاب و روحانیون در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری چه برنامه ای دارید؟

باید حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون در تمامی ابعاد تقویت شوند و قطعا ما نیز در این مسیر مهم، این امر در دستور کار ما قرار دارد و در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری ما نیاز به حمایت آحاد جامعه به خصوص این قشر داریم.

* سخن پایانی

ما در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نیاز به عنایت و حمایت داریم؛ عنایت به معنای دعای خیر مردم و حمایت به معنای پای کار بودن مردم است.

ان شاءالله دست جمعی همراه با مقام معظم رهبری اهداف عالیه نظام را ببینیم و همگام با ایشان به سوی اهداف مهم انقلاب اسلامی و رشد و توسعه و پیشرفت کشور حرکت کنیم.

* از فرصتی که در اختیار خبرگزاری حوزه قرار دادید، سپاسگزاریم

خیلی ممنونم، مؤفق باشید.

گفت‌وگو : ناصر مؤمنیان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha