جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید حفظ خون شهدا و احیای مرام و مسیر رزمندگان دفاع مقدس اولویت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با دبیرکل و اعضای جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر، خطاب به اعضای جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: نام زیبایی که برای جمعیت شما انتخاب شده را پاس بدارید.

وی با بیان اینکه توقع نخست از شما معنویت و اخلاق است، افزود: درست است کارهای اقتصادی و خدماتی هم لازم و شایسته است، اما هدف نخست از تشکیل این جمعیت حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و احیای مرام و مسیر شهدا و جانبازان عزیز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه مراقب باشید کارهای فرهنگی شما تحت‌الشعاع امور اقتصادی قرار نگیرد، گفت: در جامعه باید رفاه مادی و فلاح معنوی داشته باشیم؛ اما شهدا برای فلاح معنوی به میدان مبارزه رفتند؛ ازاین‌رو فلاح بر رفاه مقدم است و اگرچه معاش و معاد با هم گره خورده است ولی معاد، ارزش اصلی است.

وی اضافه کرد: این جمعیت با این نام زیبا باید یک سر و گردن از جمعیت‌های دیگر بالاتر بوده و نگذارد راه شهدا و ایثارگران کم‌رنگ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: فرزندان شهدا باید راهی را بروند که پدران آن‌ها رفته‌اند و به‌گونه‌ای فعالیت کنند که راه عزیز شهدا زنده و بانشاط بماند.

وی با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از اصطلاح خون آورد شهدا استفاده کرده‌اند یعنی هرچه داریم از خون شهدا است، ادامه داد: این جمعیت باید خون آورد و دستاورد شهدا را ملموس کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کاری کنید که از تخصص و مهارت خود، لیاقت این جایگاه را پیدا کنید نه اینکه بگویند از قِبل نام پدران خود به این جایگاه رسیده‌اند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید در پرتو خون و ایثار شهدا و ایثارگران نشان دهید که لیاقت دارید و اهل کار و فعالیت هستید؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود این جمعیت نواندیش و خدمتگزار در عمل خود را ثابت کند.

وی خطاب به اعضای این جمعیت گفت: فکر خود را گسترده‌تر کنید؛ زیرا شما باید بال نظام اسلامی بوده و به انقلاب کمک کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha