شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آرم استان

معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان، طلاب را سالکان الی الله و وارثان انبیاء نامید و گفت: طلاب رابط بین مردم و خدا و نماینده ائمه هدی (علیهم السلام) هستند و باید طوری عمل و رفتار نمایید که موجب زینت و افتخار ائمه اطهار(علیهم السلام) باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مریم دوست محمدیان در جمع طلاب خوابگاهی مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان، ماه ربیع را بهار ماه ها دانست و بیان کرد: آثار رحمت خداوند در این ماه هویدا هست و مهمترین آن، ولادت رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) است که سرآغاز همه‌ برکاتی است که خداوند بواسطه ایشان بر جامعه‌ی بشریت  عنایت کرد.

وی افزود: از جمله توفیقات خداوند بر انسان، ایجاد پیوند قلبی بین او و ائمه هدی(علیهم السلام) است که این مهم جز از طریق معرفت و اطاعت ممکن نخواهد بود، چنان که رمز فلاح و رستگاری انسان در این است.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان بر معرفت، محبت و اطاعت نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) تاکید کرد و ادامه داد: معرفت و شناخت، محبت به دنبال دارد و با محبت، تبعیت ایجاد می شود.

دوست محمدیان، دین اسلام را بهترین و کامل ترین دین برشمرد و گفت: در اهمیت و ارزش دین مبین اسلام همین بس که خداوند متعال بهترین مخلوقات خود را برای تبلیغ آن فرستاده است، لذا تبعیت و همراهی با دین اسلام و پیامبر اکرم(صلی الله علیه) نیاز به سنخیت بین تابع و متبوع دارد.

وی، طلاب را سالکان الی الله و وارثان انبیاء نامید و خاطرنشان کرد: شما طلاب رابط بین مردم و خدا و نماینده ائمه هدی (علیهم السلام) هستید و باید طوری عمل و رفتار نمایید که موجب زینت و افتخار ائمه اطهار(علیهم السلام) باشید.

استاد حوزه خواهران، حضور در حوزه علمیه را برای طلاب عنایت و لطفی از جانب پروردگار دانست و توصیه کرد: حال که در این محیط مقدس قرار گرفته اید، از عمر خود بهره لازمه را ببرید و از غفلت دوری کنید.

دوست محمدیان بر رعایت نظم و انضباط و داشتن برنامه سیر و سلوک در مسیر طلبگی تاکید کرد و آن را رمز موفقیت طلاب برشمرد.

وی اضافه کرد: از مهمترین وظایف یک طلبه، خوب درس خواندن است، چنانچه بعد از فراگیری درس بتواند آن را به خوبی به دیگران انتقال داده و قدرت تدریس آن را پیدا نماید، خوب درس خواندن با درک خوب، فهم بالا و بصیرت همراه است.

عضو هیئت امناء مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان در پایان بر خلوص نیت تاکید کرد و گفت: انگیزه الهی در انجام کارها باید بندگی و رضای حق تعالی باشد نه رضایت و خشنودی غیر او. لذا ابتدا باید موانع اخلاص؛ ریاکاری، دلبستگی به دنیا و وسوسه های شیطان را برطرف نماید تا کارها براساس رضایت و خشنودی خدا انجام گیرد چراکه تمامی اعمال انسان در میزان سنجش با محوریت نیت او سنجیده می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha