جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از ۳۰ عنوان برنامه محوری به مناسبت هفته وحدت و با حضور علمای شیعه و سنی در استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت، با اشاره به این‌که وحدت مسلمانان امری ضروری است، اظهار داشت: امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر وحدت بین مسلمان تأکید داشته و دارند و اگر این موضوع در بین مسلمانان جهان تحقق پیدا کند و مسلمانان در کنار هم قرار بگیرند، مستکبران و جهان خواران عالم نمی‌توانند به ملت‌های مسلمان تعرض کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: تکیه ‌بر وحدت نباید شعاری و محدود به هفته وحدت باشد، بلکه لازم است مسلمانان، در تمام ایام سال حول محور وحدت گام بردارند و از این امر غفلت نکنند تا دچار حملات و آسیب‌های دشمنان اسلام نشوند.

وی تصریح کرد: در استان خراسان شمالی تعامل و ارتباط بسیار خوبی بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد و همراهی علمای شیعه و اهل تسنن این استان مثال‌زدنی است و دشمنان نتوانسته‌اند وحدت ما را خدشه‌دار کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: در طول ایام سال به‌ویژه در هفته وحدت برنامه‌های مشترکی در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود؛ که مهم‌ترین برنامه‌های هفته وحدت شامل: جشن میلاد رسول اکرم (ص) در مساجد و حسینیه‌ها، برگزاری نشست علمای شیعه و سنی در مناطق تلفیقی استان، برگزاری گردهمایی فعالان فرهنگی و قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌های استان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی است.

گفتنی است، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۹۳۶ هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌ عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha