شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمید محمدی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی با اشاره به راه اندازی مرکز پژوهشی مؤسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی(ص) تهران، گفت: این گونه اقدامات مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مؤسس مؤسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی(ص)، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی مؤسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی(ص)، با تقدیر از زحمات و همکاری مشترک اساتید و مدیران مرکز مدیریت حوزه در تاسیس مرکز پژوهشی در این موسسه، گفت: این گونه اقدامات مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد و بنده در دیداری که با مقام مقام معظم رهبری داشتم، حضرت آقا فرمودند باید در جهت تربیت فیلسوفه و مجتهده از بین طلاب خواهر تلاش کنید و این امر مهم را باید جدی بگیرید.

وی با اشاره به ایجاد یک مرکز تحقیقی پژوهشی برای طلاب بیان داشت: پذیرش این موسسه پژوهشی و آموزشی از سطح سه بود، اما به علت نیاز در سطح چهار حوزه، ما را بر این داشت که سطح چهار نیز راه اندازی و شروع به فعالیت شود تا فارغ التحصیلان سطح سه مشکل ادامه تحصیل نداشته باشند.

حجت الاسلام محمدی افزود: هدف از ایجاد سطح چهار فقط راه اندازی این سطح برای طلاب نبود، بلکه امر و فرمایش حضرت آقا بود که بنیانگذاری کلاس های اجتهاد را ایجاد کنیم که در فرمایشات رهبر انقلاب تاکید شده است.

وی در خصوص کسب رتبه بالای تحقیق و پژوهش حوزه علمیه خواهران گفت: الحمدلله حوزه خواهران با وجود گذشت چند دهه از تاسیس آن توانسته است در خصوص تحقیق و پژوهش رتبه ای بالاتر از طلاب برادر قرار بگیرد و این هم به علت ساختار آموزشی پژوهش محوری است که در حوزه خواهران ایجاد شده است.

مؤسس مؤسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی(ص) با اشاره به راه اندازی کتابخانه تخصصی چند زبانه، اظهار کرد: این مرکز در تلاش است با ایجاد دو نشریه تخصصی سه زبانه انگلیسی، عربی و فارسی و کتابخانه تخصصی و دپارتمان های مربوطه برای پژوهشگران در جهت ایجاد یک پژوهشگاه که بتواند پاسخ گوی جامعه هدف باشد.

وی ادامه داد: پنج ساختار پژوهشی شامل گروه پژوهشی، مرکز پژوهشی، پژوهشکده، موسسه پژوهشی و پژوهشگاه در سطح کشور وجود دارد که ان شاءالله در صددیم در حوزه علمیه خواهران به این مراحل دست یابیم.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به شرایط موجود در سطح جهان، توضیح داد: اتفاقات در سطح جامعه و جهان دارای چند ویژگی است که می توان به تحولات سریع و پیچیدگی و تنوع این تحولات اشاره کرد.

وی ادامه داد: این سه ویژگی اقتضائات خود را می طلبد و باید آموزش در حوزه با توجه به این سه ویژگی متفاوت، تغییر پیدا کند.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: حوزه نه فقط آموزشی و پژوهشی و نه تربیتی و سیاسی است، بلکه حوزه یک ساختار جامع از همه این موارد که بیان شد، دارد.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha