جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدویت

حوزه/ با توجه به آیات و روایات، انتظار منجی عالم بشریت از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است که اعمال بندگان بدون آن پذیرفته نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام احسان حکیم نیا، در مراسمی که با حضور طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها بندرترکمن برگزار شد، پیرامون اهمیت و ضرورت فلسفه انتظار در زندگی فردی و اجتماعی بیان کرد: منتظر واقعی کسی است که معرفتش به اهل بیت علیهم السلام کامل باشد.

وی ادامه داد: جامعه منتظر، جامعه ای پویا است؛ با توجه به آیات و روایات انتظار منجی عالم بشریت از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است که اعمال بندگان بدون آن پذیرفته نمی شود.

کارشناس مذهبی، بهترین عبادت را انتظار فرج دانست و گفت: هر اندازه انتظار شدیدتر باشد، آمادگی ظهور نیز بیشتر خواهد بود و هر فردی که دوست دارد از یاران حضرت قائم(عج) باشد، بایستی انتظار بکشد، پرهیزکاری کند، رفتار نیک داشته باشد، در دل شب راز و نیاز کرده و زمینه ساز ظهور حضرت باشد.

حجت الاسلام حکیم نیا تاکید کرد: نشانه های منتظر تنها عادل بودن نیست، بلکه منتظر باید قائم به عدل باشد، یعنی کسی که نه اجازه می دهد در حقش ظلم شود و نه در حق کسی ظلم می کند و حتی نمی گذارد به دیگران هم ظلم شود.

وی به وظایف منتظران در زمان غیبت اشاره و خاطرنشان کرد: از جمله وظایف منتظران در زمان غیبت، خواندن دعای فرج، صلوات و درود فرستادن برای آن حضرت، صدقه دادن برای سلامتی  و ... است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha