جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به جهانی بودن مکتب اسلام، گفت: پژوهشی های علمی طلاب سطح عالی حوزه باید دارای خروجی تاثیرگذار در سطح ملی و جهانی باشد و از نظر تولید علم و نظریه پردازی، جهان را تحت شعاع قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی موسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی(ص) با اشاره به جایگاه طلاب خواهر در تربیت و هدایت جامعه، اظهار داشت: شما طلاب گرانقدر وظیفه و مسئولیتی بالاتر نسبت به طلاب برادر دارید چون شما نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهید و تربیت نیمی از جامعه نیز بر عهده شما است و به بیان دقیق تر شما کل جامعه را تشکیل می دهید.

وی خطاب به طلاب حاضر در این مراسم، ابراز داشت: انتظار از شما بزرگواران که سطح سه و چهار حوزه علمیه را گذرانده اید بیشتر است نسبت به طلابی که در سطح عمومی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران با اشاره به جایگاه پژوهش در تحقق اهداف و رشد و تعالی جامعه، گفت: صرف حضور و خواندن کتب درسی و آموزشی مطلوب نخواهد بود بلکه طلبه سطح چهار باید فردی جامع از نظر اجتهاد باشد و از لحاظ فردی نیز تهذیب و تربیت اسوه و الگو برای جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به جهانی بودن مکتب اسلام خطاب به طلاب حاضر در این مراسم، خاطرنشان کرد: پژوهشی های علمی طلاب سطح عالی حوزه باید دارای خروجی تاثیرگذار در سطح ملی و جهانی باشد و از نظر تولید علم و نظریه پردازی جهان را تحت شعاع قرار دهند.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha