جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خیابان فرهنگی بین المللی مجمع الاحرار در کربلا

حوزه/ مجمع تشکل های بین الملل در ایام اربعین حسینی اقدم به برپایی خیابان فرهنگی مجمع الاحرار در کربلای معلا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مجمع تشکل های بین الملل در ایام اربعین حسینی اقدم به برپایی خیابان فرهنگی مجمع الاحرار در کربلای معلا کرد که گزارشی از آن را می خوانید:

با توجه به اینکه اربعین حسینی بزرگترین اجتماع جهانی شیعی و توحیدی است، دو انگیزه اصلی مجمع تشکل های بین الملل را بر آن داشت تا به طور جدی جهت برپایی خیابان فرهنگی بین المللی مجمع الاحرار اقدام نماید.

انگیزه اول نزدیک کردن مردم عراق و سایر ملل به اندیشه اربعین تمدن ساز و در واقع ایجاد وحدت در روایت این رویداد بزرگ جهان اسلام.

و انگیزه دوم تلاش برای عبور دادن هرچه بیشتر این پدیده از لایه خدماتی مانند تامین غذا، اسکان، بهداشت و رساندن آن به باطن پیام اربعین یعنی روح مشارکت اجتماعی، ایستادگی در مقابل ظلم و دفاع از مظلوم می باشد.

برپایی مراسم در مقابل پارک منتزه الحسین(ع) واقع در کربلای معلی

مراسم افتتاحیه خیابان فرهنگی بین المللی مجمع الاحرار در روز دوشنبه مورخ ۲۲ مهرماه ۹۸ در مقابل پارک منتزه الحسین(ع) واقع در کربلای معلی و با حضور چهره ها و فعالان فرهنگی ملل و عموم زائران برگزار گردید.

پانزده غرفه در خیابان فرهنگی بین المللی مجمع الاحرار فعالیت داشته اند و همزمان با مراسم افتتاحیه خیابان فرهنگی چهره ها و گروه های مختلف عراقی، چهره های سرشناس ایرانی، نخبگان سایر ملل و عموم زائران از غرفه ها و دستاوردهای فرهنگی آنها دیدن کردند.

طی پنج روز برپایی خیابان فرهنگی در غرفه های ملل نشست های تخصصی مرتبط با موضوع غرفه ها با حضور فعالان فرهنگی بین الملل برگزار گردید.

سخنرانی چهره های سرشناس ایرانی، گفتگو با اساتید دانشگاه های سایر ملل، اجرای گروه سرود بین المللی اسراء، شعرخوانی حماسی، روایتگری در خصوص شهدای مدافع حرم، گفتگو با موضوعات ملل، اربعین، ظهور، خانواده، گفتگو با رهیافتگان(غیر مسلمانان شیعه شده) بخشی از برنامه هایی است که طی برپایی خیابان فرهنگی، از طریق  رادیو موکب روی موج FM به سمع حاضران و زائران اربعینی رسید.

همچنین برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و علمی طی پنج شب و روز روی صحنه نمایش خیابان فرهنگی به اجرا درآمد که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اجرای برنامه سنج و دمام- سخنرانی فرمانده جوان لواء الخدمه برادر اسدی- اجرای گروه سرود زهرائیون خوزستان -ذکر توسل توسط – تلاوت قاری عراقی- گفتگو با ره یافتگانی از کشورهای مختلف – گفتگو با استاد دانشگاه عراقی دکتر منیر الدعمی و استاد دانشگاه سوری دکتر محمد عدنان حریری در خصوص اهمیت و جایگاه حرکت علمی مسلمین در ایجاد تمدن نوین اسلامی- روایتگری با موضوع شهدای مدافع حرم- گفتگو با والدین شهید مدافع حرم شهید اسدی- شعرخوانی حماسی شاعر اربعینی برادر حسن اسحاقی- مداحی مداح نوجوان عراقی- اجرای تئاتر ظهور- سخنرانی استاد محمد شجاعی-  شعرخوانی اربعینی- اجرای گروه سرود بین المللی اسراء و همراهی پرچم ملل-سخنرانی آقای روح الله رضوی با موضوع کشمیر(شبی با کشمیر)- گفتگو با شیعه متولد انگلیس آقای سید یاسین- گفتگو با برخی از غرفه داران به منظور معرفی تشکل ها و بیان تجربیات

از دیگر برنامه های عوامل خیابان فرهنگی حضور در برنامه ها و نشست های موسسه رضوان و لواء الخدمه به منظور تقویت روحیه برادری و نزدیکی با کشور عراق بود.

خیابان فرهنگی بین المللی مجمع الاحرار در شب اربعین حسینی در قالب مراسم اختتامیه با حضور خیل عاشقان و زائران حسینی به کار خود پایان داد.

پیش بینی میشود با استفاده از تجربیات کسب شده در گام اول این اتفاق مهم، سالهای آینده چراغ خیابان فرهنگی پرفروغ تر از پیش راه را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در اربعین حسینی روشن سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha