جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

امام جمعه همدان گفت: مسیر حرکت انبیا به سمتی بود که جامعه را به مقام حکمت برسانند و لذا حوزه نیز باید بر همان مبنا حرکت کند و همان پرچمی که دیروز در دستان اهل بیت(ع) بود، امروز در دستان حوزویان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان، با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه، گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب حوزه علمیه خواهران یک حرکت مبارکی بود و ثمرات بسیار نوید بخشی را هم داشته که برایند آن را در واقعیت های بیرونی دیده ایم.

امام جمعه همدان با اشاره به فعالیت های حوزه های خواهران، یادآور شد: در دنیایی که تفکرات فمنیستی در آن مطرح می شود  باید گفت بزرگترین خیانت تمدن غربی در حق زنان همین مسائل بوده است، ما توانسته ایم در حوزه های علمیه در این زمینه موفقیت های خوبی را کسب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمان ورود به حوزه باید این سؤال را از خود بپرسیم که در حوزه های علمیه به دنبال چه چیزی باشیم، اظهار داشت: اساس حوزه ها بر فقه و اصول است؛ علوم رایج را در دانشگاه و یا در مراکز دیگر نیز می توان فرا گرفت و انحصار به حوزه ندارد، البته علوم در حوزه عمیق تر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند "ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا است" اظهار کرد: حوزه های های علمیه ادامه دهنده همان مسیری است که دیروز توسط انبیای الهی طی شده است.

وی ادامه داد: همان پرچمی که دیروز در دستان اهل بیت(ع) بوده است، امروز در دستان حوزویان قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تاکید بر اینکه حکمت بدون تزکیه به دست نمی آید، ابراز داشت: حکمت دارای عرصه وسیعی است تا جایی که تفقه در دین با همه وسعتش قسمتی از حکمت است.

امام جمعه همدان یادآور شد: طبق روایات و قران، بالاترین مقامی که یک نفر غیر معصوم می تواند به آن دست پیدا کند مقام حکمت است و حوزه های علمیه این فرصت مغتنم را در اختیار ما قرار داده اند.

وی، موفقیت طلاب در عرصه مختلف را مرتبط با وجود حکمت دانست و گفت: این مسیر، مسیری است که سنگ خوردن و تهمت شنیدن دارد و نمونه آن در این ماه های اخیر شهید حجت الاسلام قاسمی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن هیچ جا غصه نمی خورد به جز جایی که به انبیا تهمت می زنند، خاطر نشان کرد: لازمه حضور ما در این مسیر، صبر و تحمل است، اما نباید فراموش کنیم که تحمل این سختی ها بدون حکمت نیز ممکن نیست.

امام جمعه همدان در پایان با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص)، ابراز داشت: همه ما باید وحدت را در حوزه ها تقویت کنیم و به آموزه های دینی خودمان که سفارش به وحدت است، پایبند باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha