شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد مرسی مصر

حوزه/گزارش سازمان ملل که دولت مصر را مسئول مرگ محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر دانسته، خشم مردم مصر را بر آشفت و آنان را به واکنش در شبکه اجتماعی واداشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، گزارش سازمان ملل که دولت مصر را مسئول مرگ محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر دانسته، خشم مردم مصر را بر آشفت و آنان را به واکنش در شبکه اجتماعی واداشت.

این گزارش سازمان زندان های وحشیانه مصر را مسئول مرگ "محمد مرسی" دانست و به هزاران زندانی در مورد چنین سرنوشتی هشدار داد.

هیثم ابوخلیل: السیسی قاتل مرسی است

"هیثم ابو خلیل" سیاستمدار و حقوقدان مصری در صفحه شخصی خود نوشت: "عبد الفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر و گروهک آن محمد مرسی را به قتل رسانده اند و باید  اقدامات سختی علیه آن انجام گیرد.  

 وی با حالت تمسخر اشاره کرد: رژیم آل سعود و بن زاید و ترامپ از السیسی حمایت کرده و مثل همیشه از مجازات فرار می کند.

زندانیان مصر دائماً توسط رژیم عبد الفتاح السیسی تهدید به مرگ می شوند

عبد الفتاح فاید سردبیر امور مصر در شبکه الجزیره نوشت: محمد مرسی رئیس جمهور فقید مصر در شرایط وحشیانه ای در بازداشت به سر برد و مرگ او به صورت خودسرانه و با آگاهی دولت مصر انجام گرفت.

وی افزود: زندانیان مصر دائماً توسط رژیم عبد الفتاح السیسی تهدید به مرگ می شوند و خلاصه اینکه زندان های مصر مکانی برای قتل است که به صورت مستقیم توسط حکومت اداره می شود.

"ولید آدم" از شهروندان مصری نوشت: براساس این گزارش باید  ولی دم از دادگاه جنایی بین المللی شکایت کند.

"حکیم" نوشت: قتل رئیس جمهور منتخب زیر شکنجه روحی و جسمی، بدترین حالت جنایت است.

"عزه جوف" نویسنده و روزنامه نگار در صفحه توئیتر نوشت: گزارش سازمان ملل در خصوص قتل محمد مرسی بدون تحرک بین المللی در حمایت از وی، هیچ اهمیتی ندارد.

آمریکا کودتا های جهان را به وجود می آورد

وی اشاره کرد: آمریکا کودتا های جهان را به وجود می آورد و از قتل هایی که السیسی و همه اعراب مرتکب می شوند، حمایت می کند.

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضایی در گزارش خود گفت: محمد مرسی مدت 23 ساعت روزانه در زندان انفرادی به سر می برد و به او اجازه ملاقات با سایر زندانیان حتی در یک ساعتی که ورزش می کرد، داده نمی شد.

مرسی به خاطر بیماری قند، درمان نشد و بینایی چشم چپش را از دست داد

به گفته کالامارد، "مرسی" مجبور بود روی کف بِتُنی بخوابد و از یک یا دو پتو استفاده کند و اجازه نداشت از کتاب، روزنامه، رادیو و ابزار نوشتاری استفاده کند.

وی اشاره کرد: مرسی به خاطر بیماری قند که از آن رنج می برد، درمان نشد و بینایی چشم چپش را از دست داده و بارها بی هوش می شده و از عفونت لثه رنج می برد.

ضرورت توقف نقض حقوق بشر در زندان های مصر

کارشناسان سازمان ملل متحد بر ضرورت توقف نقض حقوق بشر در زندان های مصر تاکید کرده و گفتند: این حق زندانی ها نیست که زیر شکنجه قرار بگیرند و از درمان، محاکمه عادلانه و دریافت خدمات پزشکی محروم شوند.

این اولین گزارش بین المللی است که در خصوص نقش دولت مصر در مرگ محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر از سوی سازمان ملل صادر می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha