پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وحدت

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: امروز تنها جمهوری اسلامی در سطح جهان است که منادی واقعی وحدت است و به خاطر همین موضوع هزینه های بسیاری توسط دشمنان بر این نظام تحمیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی، عصر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج اظهار داشت: یکی از اصلی ترین درس هایی که انبیا الهی به ویژه رسول اکرم (ص) به بشریت آموختند، اخوت و برادری بود، مسئله ای که دنیای ماشینی امروز آن را کم رنگ کرده است.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه مسلمانان برای کسب عزت باید به سنت و سیره رسول اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام برگردند، بیان کرد: امروز اگر جهان اسلام می خواهد روی آرامش به خود ببیند و  در این وضعیت کنونی نباشد، تنها راهکار، شناخت اسلام ناب محمدی (ص) است.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: دولت های استکباری در قرن های اخیر به خوبی متوجه شده اند که وحدت یکی از پایه ای اصلی انسجام جهان اسلام است، بنابراین از هر وسیله ای برای از بین بردن این مهم استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر وحدت در جهان اسلام وجود داشت، رژیم اشغالگر اسرائیل هرگز وجود خارجی نداشت، گفت: بیش از یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان در جهان داریم که حدود 23 درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند و در مقابل در حدود 2 درصدی یهودی داریم، ولی می بینیم که بسیاری از شاهراه های اصلی اقتصاد، رسانه و... را در اختیار گرفته اند.

حجت الاسلام خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز تنها جمهوری اسلامی در سطح جهان است که منادی واقعی وحدت است و به خاطر همین موضوع هزینه های بسیاری توسط دشمنان بر این نظام تحمیل می شود.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: حال باید پرسید چرا کشورهایی که خود را خادم حرمین می دانند، امروز بانی اصلی تفرقه و وضعیت کنونی در بین مسلمین هستند، در جواب این سئوال باید گفت که این کشورها تنها نام اسلامی بودن را با خود یدک می کشند و در اصل فرزندان استعمار پیر محسوب می شوند.

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به وحدت قابل تحسین در کردستان، بیان کرد: خوشبختانه بصیرت دینی در بین مردم کردستان باعث شده که اهل سنت و تشیع در این استان زندگی خوب، مسالمت آمیزی باشند. با این وجود بازهم باید مواظب عوامل نفوذ در منطقه باشیم، عواملی که ماموریتی جز کاشت بذر نفاق در بین امت اسلام را بر عهده ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha