جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی آشتیانی-مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی از اجرای طرح موفق دانش افزایی اساتید در حوزه علمیه استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سپاسی در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه کشور که در قم برگزار شد گفت: اردوگاه آل یاسین نقش مهمی در خدمت رسانی فرهنگی به قم و استان مرکزی دارد و نیمه کاره ماندن آن، در ذهن مردم نیز خوشایند نیست.

وی افزود: از این روی با تدابیر انجام شده فعالیت را با مبلغی آغاز کردیم و با صحبتی که با خیرین انجام شد که بتوانیم فعالیت های عمرانی را به اتمام برسانیم؛ این اردوگاه یک هکتار باغ و یک چاه بسیار خوب دارد که با تکمیل این پروژه می توانیم از برکات آن بهره ببریم.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی بیان کرد: مدرسه دلیجان نیز با فعالیت هایی که انجام شد، راه اندازی شد و در خصوص مدرسه خاتم فعالیت هایی که باید، انجام شد ؛در خصوص درس خارج نیز پیگیری هایی انجام شد و یک درس خارج به شکل قانونی توسعه می یابد.

وی گفت: در خصوص بیانیه گام دوم در دو بخش اقدام شود که در وهله اول سعی شد که همه اساتید و طلاب یک بار این بیانیه را بخوانند و گام دوم نیز تحلیل و تبیین این بیانیه بود که امیدواریم گام های اجرایی آن نیز برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی اظهارکرد: یکی از کارهای ویژه در استان مرکزی، دانش افزایی اساتید بود که این برنامه بسیار سنگین و البته نافع است؛ اگر در این زمینه مدیران به شکل قوی عمل کنند قطعا مشکلات زیادی ایجاد می شود؛ به همین دلیل ارزیابی خاصی در این زمینه انجام شد.

وی افزود: در این زمینه فعالیت های ارزیابی میدانی انجام شد؛ البته در این طرح دانش سنجی مستقیم صورت نگرفت ولی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که یک سوم اساتید، اساتید فاضلی هستند و یک سوم نیز نیازمند دانش افزایی هستند و یک سوم نیز به سطحی برسند که خدمات بیشتری اام دهند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی بیان کرد: در این زمینه دو جلسه دانش افزایی ویژه اساتید برگزار شد و این برنامه در مرکز نیز به شکل پایلوت مورد توجه قرار گرفت؛ ضمن اینکه اساتیدی که چندان نیاز نمی دیدیم در این برنامه شرکت کنند نیز در این دوره شرکت کردند.

وی گفت: با وجود تنگناهای مالی این امر تجربه شد که اگر هیات امنای مدارس تقویت شوند کمک بسیاری به اداره مدارس دارند؛ استفاده از حلقه های بسیج و حلقه های صالحین در زمینه گزینش نیروهای کیفی و کاهش ریزش نیروهای کیفی در پذیرش ها بسیار مهم است که این امر در حوزه علمیه استان مرکزی جواب داده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha