شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ناصری

آیت الله ناصری در سخنان خیر مقدم رئیس جمهور گفت: از رئیس جمهور می خواهم در مدت باقی مانده از چهره دین و فرهنگ فقرزدایی شود و هویت دینی و خدایی در مدارس و دانشگا های ما رونق یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، مردمی که از اولین ساعات طلوع خورشید تا ساعت ۱۰:۳۰ در میدان امیرچخماق حضور یافته بودند تا به رسم مهمان نوازی از رئیس جمهور اسلامی ایران استقبال کنند و لحظه ای میدان را به دشمنان نسپارند و در لحظه ورود روحانی به جایگاه یکصدا و باشکوه شعار دادند «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده».

مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و اجتماع کنندگان با ذکر صلوات شعار سردادند: «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست».

*سخنرانی امام جمعه یزد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تشکر از مردم خوب، زحمتکش، شهیدپرور، عالم، مجاهد و مبارز و ولایی مردم یزد گفت: مردم یزد در همه صحنه های انقلاب چه در سازندگی، چه در جبهه ها ، فرهنگی و حمایت از ولایت از موهبت اهل بیت (ع) برخوردار بوده وهمیشه مردم حسینیه ایران در مسیر حق بوده اند.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: یزدی ها در همه کشور و در همه دنیا به نجابت، ولایت مداری، محبت به اهل بیت(علیهم السلام)، بااستعداد و و به پیشرفت زبانزد هستند.

وی ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور، تأکید کرد: مسائل استان مثل آب، ریل، راه ها، کشاورزی و اشتغال و... است که بحث شده و نامه نگاری ها و مذاکراتی شده است و قول های خوبی داده اید که امیدواریم عمل شود.

امام جمعه یزد اظهار کرد: از رئیس جمهور می خواهیم که همه مصوبات را خودشان وارد شوند که در دفتر کار نماند و اجرایی شود.

آیت الله ناصری یزدی، مسأله فرهنگ دینی را که اصل حرکت انقلاب است، یادآور شد و گفت: اصل حرکت انقلاب بر اساس آرمان های امام حسین(ع) است و امام راحل هم بر اساس تدین و دین محوری قیام کردند و ما باید رسالت انبیا را دنبال کنیم.

وی اذعان کرد: یکی از امتیازات جمهوری اسلامی توجه جامعه به سوی خدا و دین مداری است و حضرت امام راحل می فرمایند دشمنان، دین ما و اعتقادات ما را نشانه رفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: حکومت ها باید حکومت را بر اساس تقویت دین انجام دهند و هدایت کنند، نه فقط حکومت را و از رئیس جمهور می خواهم در مدت باقی مانده از چهره دین و فرهنگ فقرزدایی شود و هویت دینی و خدایی در مدارس و دانشگا های ما رونق یابد تا مردم متعهد و متخصص که در جامعه می آیند، نسل های آینده هم بهره مند شوند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: در خصوص نخبگان دارای جوان های بسیار متدینی در این زمینه هستیم که دولت این سه اصل را در آموزش از دوران ابتدایی تا دانشگاه ها یعنی «تدین»، «تفکر» و «تعقل» را بگنجانند. اکنون متأسفانه تدین کم شده و باید از سطحی نگری در آموزش بیرون بیاییم و در این سه موضوع فوق اگر سیستم آموزش و صنعت ما زینت بیابد جامعه ما به کمال می رسد.

در ادامه این مراسم و قبل از سخنان رئیس جمهور، محمدعلی طالبی استاندار یزد هم در سخنان کوتاهی به رئیس جمهور خیر مقدم گفت.

لحظاتی پیش سخنرانی رئیس جمهور آغاز شده است و مردم همچنان در بین سخنان رئیس جمهور در حال شعار دادن های مختلف هستند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha