جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس عربيان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در سالهای اخیر همدلی و همگرایی خوبی بین علمای اهل سنت و اهل تشیع در استان کردستان در مقابل جریان ها و فرقه های منحرف ایجاد شده که این امر زمینه ناامیدی اربابان این فتنه گران را مهیا ساخته است.

 حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان امروز در حاشیه همایش «پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی» که در سنندج برگزار گردید، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی با حضور علما و روحانیون اهل تشیع و اهل سنت می تواند سطح تعاملات بین حوزه های علمیه دو مذهب را ارتقا دهد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در چنین همایش هایی بسیاری از مواردی که نیازمند بازگوشدن می باشد، مطرح می گردد، لذا می توان بسیاری از کاستی را شناسایی، معرفی و رفع نماییم.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: خوشبختانه در استان کردستان موضوعی بنام وحدت و برادری سالیان سال می باشد که حل شده است و در این قضیه هیچ مشکلی در منطقه نداریم که این معلول بصیرت و بینش دینی مردمان این خطه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه با اشاره به اینکه تلاشهای بسیاری از سوی دشمنان برای ایجاد تفرقه و دودستگی در استانهایی همانند کردستان صورت می گیرد، بیان داشت: مردم استان کردستان به گونه ای در کنار هم زندگی می کنند که کمتر کسی می داند که این استان دارای دو مذهب مختلف است که این را باید نشات گرفته از بینش دینی و بصیرت اسلامی آنان دانست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: با این وجود علما و روحانیون اهل تشیع و اهل تسنن باید به شدت مواظب برخی از جریان های منحرف باشند، جریان های که همواره به دنبال ایجاد فتنه و تفرقه بین برادران اهل سنت و اهل تشیع هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: این جریان های منحرف و فتنه گر، شاگردان مکتب استکبار هستند و حمایت می شوند برای ایجاد فتنه و تفرقه بین امت اسلام، لذا باید روحاینون و طلاب و همه افراد جامعه که دل در گروه سربلندی اسلام دارند با این جریان ها به شدت برخورد کنند تا شاهد انزوای واقعی آنان باشیم.

استاد حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر همدلی و همگرایی خوبی بین علمای اهل سنت و اهل تشیع در استان کردستان در مقابل جریان ها و فرقه های منحرف ایجاد شده که این امر زمینه ناامیدی اربابان این فتنه گران را مهیا ساخته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: هفته وحدت بدین معنا نیست که امت اسلام یعنی شیعه و سنی یک هفته برادرند و مابقی سال نه، بلکه امام راحل این هفته را بدین منظور هفته وحدت نامگذاری فرمودند که همواره امت اسلام وحدت را فراموش نکنند و اجازه ندهند که بین صفوف واحد آنها، دشمن فاصله ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha