جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب سیره اقتصادی معصومان (ع) در کتاب های چهارگانه شیعه

حوزه/ کتاب «سیره اقتصادی معصومان (ع) در کتاب های چهارگانه شیعه» به قلم علی اکبر ذاکری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» کتاب «سیره اقتصادی معصومان (ع) در کتاب های چهارگانه شیعه» به قلم علی اکبر ذاکری و از سوی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در چکیده این کتاب آمده است:

سیره اقتصادی و مالی معصومان (ع) در مهم ترین کتب حدیثی شیعه از جهات مختلف اهمیت دارد. از یک سو باعث تشویق افراد به کار و از سوی دیگر نشانه ای بر نفی زهد منفی و رهبانیت در اسلام می باشد و الگویی مناسب برای تولید ثروت است.

این اثر به کار و تلاش از دیدگاه معصومان (ع) پرداخته که آن را نوعی جهاد معرفی کرده اند و کارهای اقتصادی آنان در امور کشاورزی، دامداری و تجارت بیان و شیوه مصرف صحیح را که به دور از اسراف، تبذیر و فساد باشد، نشان می دهد.

منابع اموال عمومی و بیت المال مانند زکات موارد و مصارف آن، فئ، غنائم، خراج، جزیه، وقف و انفال معرفی شده و روش اصلاحی أمیرالمؤمنین (ع) درباره مصرف عادلانه و به دور از تبعیض بیت المال بیان شده است.

«کار و تلاش در سیره معصومان (ع) »، «کار و تلاش های اقتصادی معصومان (ع) »، «سیره معصومان (ع) در مصرف اموال»، «اموال عمومی»، «اصلاح روش درآمد و مصرف بیت المال» و «جمع بندی و نتیجه گیری» از فصول مطروحه در این کتاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha