پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب ما عیبی ندارد، بلکه انتخاب ما عیب دارد، لذا باید تجدید نظری صورت داد و مردم را بیدار کرد.باید مسئله مطالبه گری از مسئولان محترم را بیشتر مد نظر قرار دهیم. ما مسئولین را دوست داریم و چون یک خانواده ایم آن ها را دلسورانه نقد می کنیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و روسای مدارس علمیه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما، اسلام ماست نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، گفت: اسلام الگوست، زیرا همه ی شرایط ایجاد رشد برای انسان ها را در همه ی موضوعات، فراهم کرده است.

وی یادآور شد: در گذشته همه ی امور در دست بیگانگان قرار داشت، آن ها شاه، وزیر، هیئت دولت، نمایندگان و... را تعیین و یا تشکیل می دادند و حق یک طرفه ای را نیز برای خود قائل بودند. در آن زمان کسی جرأت نداشت درس نهج البلاغه و تفسیر را در دانشگاه ها تدریس کند و حتی اجازه تولید یک پیچ و مهره را خارج از منافع و بازار آن ها داده نمی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بیگانگان گرسنگی، قحطی و بدبختی را بر ما تحمیل کرده بودند، افزود: یک عده خاص که برای بیگانگان نوکری می کردند، از امکانات برخوردار بودند، که نوکران سرزنده ای نیز بودند.

وی مطرح کرد: ما باید در تبیین گام دوم انقلاب به گذشته خود توجه داشته باشیم که چه بوده ایم و اکنون در کجا قرار داریم. یکی از مقدمات گام دوم انقلاب این است که کم توجهی ها را علاج کنیم.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: سلطه ی استکبار برای استضعاف مردم در سطح جهان، هدف نهایی است، آنها اگر در هر کشور و جامعه ای ببینند که تشکیلاتی خارج از چارچوب کار آن ها رشد پیدا می کند، با کمال قساوت آن را نابود می کنند.  اگر کشوری بخواهد «الف» آزادی را بگوید، همان کشورهایی که شعار آزادیشان گوش فلک را کر کرده است، مانع می شوند و امروز می بینید که در یمن، نیجریه، میانمار، بحرین و جامو و کشمیر چه خبر است؟

وی افزود: مستکبرین جهان اگر در جایی نیز به کسانی فرصت اندکی می دهند، به خاطر اغراض خاص سیاسی و اقتصادی است، و وقتی تاریخ مصرفشان تمام شود به زندگی وی پایان می دهند. همگان آخر کار صدام، قذافی و مُرسی را شاهد بودید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امروز از عربستان سعودی هیچ کاری ساخته نیست، زیرا خشت و موزائیکش را باید کارگری از خارج بیاید و جا بزند، گفت: شرایط ایران اسلامی، انقلاب، مردم و کشور ما با همه ی کشورهای دیگر متفاوت است، زیرا ما به برکت انقلاب که یک معجزه بود، همه چیز داریم و دارای رشد علمی همه جانبه ای هستیم که فوق تصور بیگانگان است.

وی بیان داشت: این انقلاب به ما آزادی داد، اما برخی ها در داخل با کمال بی انصافی از این آزادی سوء استفاده می کنند و به زمین و زمان بد می گویند و سپس اذعان می کنند که آزادی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر از مردم سوال کنید که آیا به وضع موجود راضی هستند یا نه، می بینید که می گویند خیر راضی نیستیم و از مسئولان گلایه دارند، اما توجه ندارند که خودشان در انتصاب آن ها شریک هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انتخابات، یعنی انتصاب افرادی که امور مردم را اداره می کنند، گفت: باید به خود بنگریم که آیا بهترین، کارآمدترین، امین ترین و سالم ترین افراد را انتخاب کرده ایم یا نه به خاطر اینکه جزء حزب، گروه و روزنامه ی خاصی بوده، وی را انتخاب کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: اولین قدمی که باید در گام دوم برداریم این است که زمینه ای فراهم گردد تا مردم احساس مسئولیت کنند و بدون تحقیق، مشورت و شناخت قدم از قدم برندارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در بسیاری از جاها، موانع از ناحیه دولتمردان خود ماست، گفت: باید مسئله مطالبه گری از مسئولان محترم را بیشتر مد نظر قرار دهیم. ما مسئولین را دوست داریم و چون یک خانواده ایم آن ها را دلسورانه نقد می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: اگر بخواهیم گام دوم انقلاب را برداریم، اول باید مسئولان را خوب انتخاب کنیم، دوم اینکه وقتی اشتباه و خلافی شد با مستند، مهربانی و مستدل به مسئول یادآوری کنیم که کارش را درست انجام دهد.

وی افزود: سیستم لیبرال دموکراسی، دشمن انسایت است و هیچ بلا و مرضی بدتر از این سیستم و تفکر وجود ندارد، به جهت اینکه او ملاک توجیه هر امری را مسائل اقتصادی می داند و از انسان به حیوان اقتصادی تعبیر می کند، در این مکتب حُسن و قبح وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ویرانی شهرها و کشورها، آواره کردن مردم، کشتن زن و کودکان بر اساس تفکر لیبرال دموکراسی غرب اصلا زشت نیست، چون به دنبال اهداف اقتصادی هستند و هیچ چیز مانعش نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: چندی پیش ترامپ صراحتا گفت که داعش را اوباما و خانم کلینتون به وجود آورده اند، آن ها یک میلیون انسان را می کشند و چقدرها مردم را آواره می کنند تا منافع اقتصادی داشته باشند.

وی یادآور شد: در فرانسه 51 هفته است که مردم را می زنند، زندان می کنند و می کشند و مجروح می کنند، اما حاضر نیستند که پاسخ یک سوال را بدهند؛ اگر در این کشور به پیغمبران اهانت کنند، می گویند آزادی است و منافقینی که 17 هزار از بهترین مردم ما را شهید کردند در فرانسه آزادند، اما آیا در همین کشور کسی جرأت دارد در خصوص قضیه هولوکاست تردید کند؟ خیر؛ اگر کسی تردید کند، او را زندان و مورد شکنجه قرار می دهند، چنین کشوری خود را مهد آزادی می داند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: متأسفانه برخی روزنامه ها، حزب ها و گروه ها و بعضی دولتمردان ما نیز می گویند که آب خوردن ما را باید فرانسه تأمین کند. ما امروز همه چیز داریم، اما موانعی بر سر راه ما قرار دارد که به بیرون بر نمی گردد، زیرا از آن ها کاری ساخته نیست بلکه موانع همه داخلی هستند.

وی ادامه داد: آن ها از پشت مرزها نه می توانند دانشمند هسته ای ما را ترور کنند و نه مغز شهید مطهری را، بلکه این ها همان افراد وامانده ی داخلی هستند و کاری می کنند که آن ها می خواهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: این فضای آلوده مجازی، مورد پشتیبانی دولتمردان خود ماست، با این افراد باید چه کرد!؛ برای ایجاد یک دولتی سرزنده طبق قانون و بر اساس انتخابات و مجلسی بیدار و هوشیار طبق قانون، باید با هوشیاری، کشورمان را بسازیم.

وی ادامه داد: قاچاق فروش و تروریستی که احمدی روشن ما را ترور می کند، اگرچه ایرانی است، اما آموزشش در دست صهیونیست ها قرار دارد، همچنین منافقین ایرانی هستند، اما از جایی دیگر گرا می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه به جوان تحصیل کرده ایرانی چه کاری واگذار شده که نتوانسته آن را به سرانجام برساند؟ گفت: وقتی یک جوان را بیکار بگذاریم، قطعا سر از کشورهای دیگر درآورد، لذا در این مورد مقصر من و شما هستیم.

وی تصریح کرد: انقلاب ما عیبی ندارد، بلکه انتخاب ما عیب دارد، لذا باید تجدید نظری صورت داد و مردم را بیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروز در گام دوم انقلاب، حرکتی مانند حرکت ابتدای انقلاب نیاز داریم تا بتوانیم دولت اسلامی را که کارش رشد مردمش باشد را ایجاد کنیم نه اینکه مسئولی بگوید من به زور نمی توانم مردم را به بهشت ببرم.

وی گفت: وقتی مردم بی عدالتی ها را از مسئولان ببینند و یک عده فقیر و عده‌ای دیگر ثروتمند شوند و اختلاس کنند و حقوق های نجومی بگیرند در چنین شرایطی طبعا جامعه نمی تواند اسلامی گردد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha