جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

حوزه/ وزیر دفاع گفت: فکر کردن و کار کردن جوانان در نظام جمهوری اسلامی و وزارت دفاع الزامات مهمی دارد که انقلابی بودن جوانان یکی از مولفه های ضروری این نسل است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در جمع نخبگان جوان، با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: ان شاءالله بتوانیم با پیاده سازی تدابیر نورانی و حکمیانه ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) موجبات خشنودی مهدی موعود و قائم آل محمد(ص) حضرت حجت ابن الحسن(ع) را فراهم سازیم.

وزیر دفاع در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در جمع پرشور و نشاط جوانان گفت:  تشکیل گروه مشاوران یک حرکت نمادین نیست بلکه حرکتی جدی و مسئولانه است و  من با اعتقاد به ظرفیت و توان بالای جوانان وزارت دفاع به آینده آن بسیار امیدوارم .  این گروه سرشار از انگیزه است که می تواند با ارزیابی صحیح و ارائه راه کار های صحیح آینده وزارت دفاع را تضمین نمایند.

 حاتمی افزود: امروز شما وارث وزارت دفاع با تاریخ باشکوه هستید که کشور را از وابستگی به تجهیزات خارجی بی نیاز کرد و در این منطقه پرآشوب به کمک نیروهای مسلح آمد و امنیت کشور و بازدارندگی موثر را به ملت عزیز ایران تقدیم کرد. فکر کردن و کار کردن در این سازمان باعظمت  الزامات مهم دارد که انقلابی بودن  جوانان یکی از مولفه های ضروری این نسل است.

وی در ادامه تاکید کرد : جوانان برای ایفای نقش موثر در اداره وزارت دفاع، باید روحیه مشارکت پذیری و کار جمعی و تفکر عمیق را با بکارگیری تجارب ارزنده امیران و سرداران و مسئولین  وزارت دفاع آموخته و روحیه یادگیری و تفکر جهادی انقلابی را در خود تقویت کنند.

 حاتمی نقش جوانان در ساختن آینده را پیشبرد گام دوم انقلاب و لزوم بهره‌وری از ظرفیت‌های آنان عنوان کرد و گفت:  جوانان به عنوان فرصت ارزشمند و ظرفیت امید بخش کشور به شمار می روند که هیچ اندوخته مادی با آن‌ها قابل مقایسه نیست و امروز بخش قابل توجه و ارزشمند آن سرمایه های ارزشی  نخبه و متعهد در وزارت دفاع حضور دارند  و جمعیت جوانان وزارت دفاع را شکل دادند.

وی با بیان اینکه بکارگیری جوانان در مدیریت بخش های مختلف وزارت دفاع به عنوان یک تصمیم راهبردی و سرنوشت ساز در اولویت برنامه های این سازمان قرار گرفته است افزود:  مسیر ورود جوانان به عرصه های مدیریتی جهش‌های آنی و صعودهای اتفاقی نیست، بلکه فعالیت موثر با روحیه جهادی و انقلابی در زمینه‌های صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زمینه‌ساز تربیت مدیران حال و آینده وزارت دفاع به شمار می رود.

 حاتمی با تاکید بر لزوم تمرین و یادگیری مستمر جوانان توام با خودسازی فردی و ارتقای بصیرت تصریح کرد:  جوان گرایی زمانی موفق و اثر بخش خواهد شد که ما جوانانمان را برای این امر مهم آماده کنیم و خود شما جوانان در این کار مهم سهم بسیار بالایی دارید .

وی  صلاحیت علمی، صلاحیت عملی و صلاحیت حضور در میدان را لازمه مدیریت  جوانان دانست و بیان کرد:  حضور و نقش پررنگ جوانان در خودِ مسئولیت و فاصله از شعار و آرمانگرایی صرف، لازمه و ضرورت خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وزیر دفاع با بیان اینکه جوانان باید برروی موضوعات کلان و اولویت دار وزارت دفاع تمرکز داشته باشند گفت: شناخت آسیب ها و دردها به تنهایی راهگشای مسائل نیست و جوانان باید با ارزیابی صحیح، دقیق و همه جانبه مسائل و موضوعات،  راه کارهای اصولی را شناسایی و مسیر حرکت در جهت پیشرفت و مرتفع نمودن مشکلات را نیز تدوین نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha