چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد مظفر

حوزه/ مظفر در دومین اجلاسیه نماز شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با اشاره به این که هنوز نماز اولویت اول مسئولین نیست، گفت: کسانی که مسئول هستند امکانات و تمهیدات لازم برای اقامه نماز در مساجد و نمازخانه های بین راهی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هشتگرد، دومین اجلاسیه نماز شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با حضور محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام روح الله مختاری امام جمعه ساوجبلاغ، فرماندار هشتگرد، جمعی از طلاب و مبلغین و فرهنگیان، امروز در سالن 9 دی ساوجبلاغ برگزار شد.

مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در این اجلاسیه گفت: تلاش می‌کنیم که در جامعه اقامه نماز اتفاق بیفتد و مردم با آثار و برکات نماز آشنایی پیدا کنند و نماز خود را اول وقت در مسجد و به جماعت بخوانند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: کسانی که مسئول هستند امکانات و تمهیدات لازم برای اقامه نماز در مساجد و نمازخانه های بین راهی را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: درزمان حاضر در مدارس و ادارات دولتی روند رو به رشدی طی می‌شود، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم وهنوز نماز اولویت اول مسئولین نیست.

ظرفیت بالای نسل جوان در گرایش به معنویات

حجت الاسلام مختاری، امام جمعه ساوجبلاغ نیز در این اجلاس، ترویج و اقامه نماز در جامعه را یکی از ضرورت های فرهنگی دانست و تاکید کرد: آنچه در ترویج فرهنگ اسلامی و به خصوص اقامه نماز اهمیت دارد، تمرکز در حوزه بینش و پندار قبل از تمرکز در حوزه رفتار و اعمال است، چرا که وقتی افکار و اعتقادات در شخص اصلاح شود، منجر به اصلاح رفتار و کردار او خواهد شد.

وی افزود: در قرآن مجید نسبت آیات الاحکام به آیات مربوط به عقائد و بینش تقریبا نسبت یک به ده می باشد و این نشانه اهمیت حوزه عقائد و بینش در اصلاح رفتار یک انسان است.

امام جمعه ساوجبلاغ با اشاره به ظرفیت بالای نسل جوان در گرایش به معنویات، افزود: اگر مبلغین نماز در میان نسل جوان با تمرکز بر حوزه اعتقادات و بینش و همچنین روی گشاده نماز را تبلیغ کنند، نسل جوان بدون شک استقبال خواهد کرد و این بیانگر گرایش جامعه به خصوص جوانان به معنویات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha