سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: بخشی از توفیق در تدریس به علم بستگی دارد، اما نکته مهم این است که در گذشته استاد نسبت به شاگرد مانند پدری بود که عاطفه خود را خرج او می کرد، ابراز عاطفه اصل مهمی است که اساتید باید نسبت به شاگرد اعمال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین حسین رحیمیان، عصر امروز در مراسم جشن فارغ التحصیلی سیزدهمین دوره مرکز تخصصی تربیت مدرس حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه شهید صدوقی برگزار شد، عنوان کرد: این نفس طلاب حوزه است که به تربیت طلاب می انجامد، اساتید باید نسبت به مسائل با اطلاعات کافی برخورد کنند که این نیازمند مطالعه است.

وی افزود: اینکه طلاب ساعت ها پای فضای مجازی می نشینند، از ما نبوده و استادی که وقت خود را صرف این امور می کند نمی تواند به تدریس موفق بپردازد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بخشی از توفیق در تدریس به علم بستگی دارد، اما نکته مهم این است که در گذشته استاد نسبت به شاگرد مانند پدری بود که عاطفه خود را خرج او می کرد، ابراز عاطفه اصل مهمی است که اساتید باید نسبت به شاگرد اعمال کنند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت:  اینکه شاگرد احساس کند استاد نسبت به او دلسوزی و عاطفه به خرج می دهد، یکی از عوامل موفقیت استاد است، البته این عاطفه نباید به شکل ریایی و تصنعی باشد، بلکه استاد باید به شکل صحیح و واقعی این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: استاد باید بتواند شیرینی درس و علم را به طلاب بچشاند، این ویژگی در اساتید سلف ما وجود داشته است، اساتیدی که در شهرستان ها تدریس می کنند باید پناهگاهی نسبت به طلاب باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha