جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حبیب دهقان نسب
حبیب دهقان نسب

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: سینما در چهار دهه گذشته نتوانسته حتی گوشه‌ای از عظمت حضرت رسول (ص) را در آثار نمایشی تصویر کند.

حبیب دهقان‌نسب بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان این‌که سینما در پرداختن به حضرت رسول (ص) موفق نبوده، اظهار کرد: متاسفانه در آثار نمایشی نتوانسته‌ایم حتی گوشه‌ای از عظمت حضرت رسول (ص) را در آثارمان نشان دهیم. این کم کاری در حالی است که در سینمای جهان به ویژه سینمای غرب سالانه چند فیلم درباره حضرت مسیح (ع) ساخته می‌شود.

وی افزود: دلیل این کم کاری به نظرم هم به مدیران مربوط است هم به سینماگران، چون مدیران با عدم حمایت از تولیداتی که در آنها زندگی ائمه مد نظر قرار گرفته، شرایط را برای ساخت این قبیل آثار فراهم نکرده‌اند، همچنین سینماگران نیز سعی نکرده‌اند با نگارش فیلمنامه‌های قوی مدیران را تشویق کنند تا به روی چنین مردهایی سرمایه گذاری انجام دهند.

این بازیگر ادامه داد: وقتی از کم‌کاری مدیران صحبت می‌کنیم منظورم تنها مدیران سینمایی نیستند، چون مسئولان دیگر بخش‌های فرهنگی نیز عمدتاً در این حوزه کم کار هستند، درحالی‌که بسیاری از مراکز دولتی سرمایه مجزا برای تولیدات فرهنگی دارد، اما آن را خرج احتیاجات دیگر می‌کنند، چون از نگاه آنها، کارهای فرهنگی نیاز درجه دو محسوب می‌شود.

 دهقان‌نسب تاکید کرد: سریال «مختارنامه» هزینه بسیاری داشت، اما آیا هزینه کلان این مجموعه به هدر رفت جواب این پرسش کاملاً روشن است، وقتی یک سریال هر ساله بارها از تلویزیون پخش می‌شود نشان می‌دهد که آن کار توانسته موفق باشد برای همین من این سرمایه‌گذاری را سودآور می‌دانم.

بازیگر سریال «ولایت عشق» گفت: حضور در کارهای تاریخی برای بازیگر بسیار سخت‌تر از قصه‌های معاصر است، اما ماندگاری این قبیل کارها باعث می‌شود همه سختی‌ها کمرنگ شود من در علوم آثاری که تاریخی هستند و تلویزیون آنها را تولید کرده حضور داشتم، ولی هیچگاه چنین پیشنهاداتی را به بهانه سختی آن رد نمی‌کنم، بلکه اگر باز هم به من کاری پیشنهاد شود با آغوش باز آن را می‌پذیرم.

وی در انتها تاکید کرد: سریال «سلمان (ع)» که قرار است به زودی جلوی دوربین رود یک اثر فاخر در تلویزیون خواهد بود، چون بخش عظیمی از تاریخ صدر اسلام را در بر خواهد گرفت، همچنین این کار نشان خواهد داد اگر فردی آگاه و متعهد پشت دوربین یک اثر دینی و تاریخی قرار گیرد، موفقیت آن اثر تضمین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha