پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم «درهای باز» در مرکز اسلامی منهتن برگزار گردید

حوزه/ در مراسم درهای باز در مرکز اسلامی منهتن که با همکاری انجمن اسلامی ایالتی کانزاس برگزار شده بود، از دانشجویان و دیگر اعضای جامعه برای شرکت دعوت به عمل آمد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kstatecollegian، اعضای مرکز اسلامی منهتن در نیویورک آمریکا با همکاری انجمن اسلامی دانشجویی ایالتی کانزاس از ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر  اقدام به برگزاری مراسم «درهای باز» کردند و این مرکز درهایش را به روی دانشجویان و دیگر اعضای جامعه برای شرکت در یک روز آموزنده و سرگرم کننده گشود.

از شرکت کنندگان خواسته شد کفش هایشان را موقع ورود به مسجد دربیاورند و هنگام ورود آنان ویدئویی مختصر درباره  کاربردهای واژه «الله» تضیح داده شد. سپس تور بازدید از مسجد برگزار شده و بخش های مختلف ساختمان مسجد به بازدید کنندگان نشان داده شد. در طبقه بالا شرکت کنندگان فرصتی به دست آوردند تا تابلوهای مختلفی را که ستون پنج گانه اسلام را توضیح می دادند مشاهده کرده و به سئوالات شان پیرامون اسلام و مباحث مرتبط با مسلمانان پاسخ داده شد.

در طبقه بالا ، شرکت کنندگان فرصت داشتند تابلوهای مختلفی را که پنج ستون اسلام را توضیح می دهد مشاهده کنند. یک سخنران هر تابلو را برای پاسخ به سؤالات پیرامون سخنرانی های خود همراهی می کرد.

محمدخان دانشجوی جوان رشته زیست شناسی یکی از مجری های این رویداد گفت: ما خطرناک نیستیم،  حتی اگر در ایالت کانزاس نتوانم لباس سنتی بپوشم مهم نیست، زیرا آنچه بیشتر از همه دوست دارم مردم درباره اسلام بدانند، اهمیت آن به انسانیت است.

وی افزود: اگر انسانیت نداشته باشید مسلمان نیستید. به رسانه ها یا به رئیس جمهور گوش بدهید، بیرون از اینجا با مسلمانان دیدار کنید. دین ما را مطالعه کنید و تجربه خودتان را از دین داشته باشید و به حرف دیگران گوش ندهید.

خان گفت که او برای پاک کردن تصورات غلط و کلیشه ها درباره اسلام دراین رویداد شرکت کرده و منفی گرایی درباره اسلام بسیار زیاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha