پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جلال قربانی معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه تصریح کرد: حرکت در راستای عملی «بیانیه گام دوم» از وظایف حوزه انقلابی است و اساتید نقش محوری را بر عهده دارند.

حجت الاسلام جلال قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه صدور بیانیه گام دوم از طرف مقام معظم رهبری نویدی برای چشم انداز روشن در جامعه خواهد بود، گفت: گذشته از آحاد ملت انقلابی، حوزه های علمیه در پیشبرد اهداف متعالی «بیانیه گام دوم» باید پیشقدم باشند همچنانکه در سایر فرامین امامین انقلاب پیشقراول بوده اند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه عمل به فرمایشات رهبری فرزانه مانند کلام ائمه معصومین(ع) واجب الطاعه است، گفت: محتوای بیانیه گام دوم برگرفته از فرامین قرآن و سیره معصومین(ع) که ما را به تمدن سازی اسلامی و دوری از خمودی و سستی دعوت می کنند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه باید از مرحله شعار دادن در آمده و به معنای واقعی کلمه؛ بصورت انقلابی وارد عمل شده و در تحقق مبانی «بیانیه گام دوم» از سایر اقشار جامعه پیشتاز و آن را تبیین نمایند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه بر روی آن تاکید دارند ایجاد فضای معنوی در جامعه که حوزه های علمیه بطور اخص باید به آن بپردازد، گفت: برای عملی کردن این مهم خود حوزه های علمیه باید در بحث ورود به دومین مرحله خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی برای نقش آفرینی در این مرحله آماده شوند.

وی خاطر نشان کرد: هر کدام از ما در راستای عملی شدن «گام دوم» از جمله در بین طلاب جوان با برنامه ریزی صحیح و و تشکیل حلقه های تربیتی در صدد اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب هستیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه تصریح کرد: حرکت در راستای عملی «بیانیه گام دوم» از وظایف حوزه انقلابی بوده که اساتید نقش محوری را بر عهده دارند.

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه گذشته از برنامه های تهذیبی قبلی که فضای اعتقادی و انقلابی را در بین طلاب بوجود آورده بود، اظهار داشت: برای اجرای هر چه بهتر مضامین «بیانیه گام دوم» در این مدرسه مبارکه بصورت مستمر از وجود اساتید بزرگ اخلاق اعزامی از قم و بومی استان استفاده می کنیم.  

وی در پایان گفت: اساتید مدرسه در خصوص اجرایی شدن این موضوع مهم، بطور شبانه روزی با طلاب مدرسه نشست هایی اعم از مشاوره، پرسش و پاسخ اعتقادی؛ سیاسی و اطلاعات عمومی برگزار می کنند.

 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha