پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: امروز وحدت برای همه مسلمانان به عامل اصلی ادامه بقا تبدیل شده است، زیرا در سال های اخیر به شدت امت اسلام چوب عدم وحدت را در سطح منطقه و جهان خورده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی صبح امروز در دیدار جمع طلاب و روحانیون اهل سنت سنندج که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار داشت: این روزها امت اسلام به صورت جدی نیازمند وحدت و انسجام در برابر دشمنان و عوامل فتنه هستند.

امام جمعه موقت سنندج افزود: امروز وحدت برای همه مسلمانان به عامل اصلی ادامه بقا تبدیل شده است، زیرا در سال های اخیر به شدت امت اسلام چوب عدم وحدت را در سطح منطقه و جهان خورده اند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تبلیغات زیادی به صورت غیرمستقیم برای ایجاد اسلام هراسی در سطح جهان صورت گفته است، بیان کرد: دشمنان به خوبی از ظرفیت های دنیای اسلام مطلع هستند و نیز به می دانند که وحدت مسلمین می تواند ماهیت استکباری و لیبرالیستی آنان را به خطر بیندازد، از این رو از هر تلاشی برای جلوگیری از وحدت و برادری در بین کشورهای اسلامی استفاده می کنند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به تلاشهای همه جانبه دشمنان علیه امت اسلام، گفت: در سالهای اخیر به عینه دیدیم که ابتدا در بحث نرم افزاری و رسانه ای اسلام را مورد اتهام و دروغ های خود قرار دادند و بعد از آن گروهک های جنایتکار را در داخل جهان اسلام و به نام اسلام همانند داعش تجهیز و مسلح نمودند که همه این کارها تنها برای جلوگیری از ایجاد انسجام در بین امت رسول الله (ص) می باشد.

ماموستا راستی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه مسلمانان یک کتاب و یک رسول دارند، لذا مسئله وحدت در بین امت اسلام مسئله ای حل شده است و نیازی به این همه فلسفه چینی و... ندارد.

وی ادامه داد: اگر می بینیم که دنیای استکبار اینگونه بر ایران فشار می آورد باید بدانید که این فشارها به هیچ وجه به خاطر مسئله هسته ای یا نظامی نیست، بلکه این فشارها در پاسخ به تلاش جمهوری اسلامی در بحث ایجاد وحدت در بین مسلمین می باشد.

امام جمعه موقت سنندج در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه در استان کردستان شاهد وحدت و برادری خوب و مثال زدنی بین مردم اهل سنت و تشیع هستیم که این امر هم برای ما مایه افتخار می باشد و هم باید برای دیگر امت اسلام باید نماد وحدت قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha