شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اردوی جهادی طلاب غیر ایرانی

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با هفته وحدت و ایام میلاد نبی مکرم اسلام (ص)، اردوی جهادی طلاب و روحانیان استان در مناطق محروم و زلزله‌زده شهرستان مانه و سملقان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری اردوی جهادی طلاب و حوزویان استان در مناطق محروم شهرستان مانه و سملقان هم‌زمان با هفته وحدت خبر داد.

وی که مسئول قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه خراسان شمالی هم هست، اظهار کرد: به مناسبت ایام ولادت نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) طلاب و روحانیان جهادی طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی به روستای باران آباد دهستان شیرین سو از مناطق زلزله‌زده مانه و سملقان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت ایام هفته وحدت در روستاهای منطقه، برنامه‌های شاد و مفرح ویژه کودکان و دانش آموزان، اقامه نماز جماعت، برپایی جلسات معارف، دیدار با خانواده شهدا و کمک در احداث بنای مسجد در این منطقه از برنامه‌های این اردوی جهادی خواهد بود.

وی که مسئول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، افزود: حضور طلاب در اردوهای جهادی علاوه بر دلگرمی روستاییان موجب تقویت روحیه طلبگی و افزایش معنویت در وجود آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان در ادامه با اشاره به اینکه اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان در طول سال و به مناسبت‌های مختلف در مناطق مختلف خراسان شمالی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۸ گروه جهادی طلاب و روحانیان در سطح استان فعال است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان متعلق به یکی از مدارس علمیه خواهر و برادر استان است، ادامه داد: طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی در قالب اردوی جهادی با حضور در روستاها و مناطق محروم استان اقدام به اجرای فعالیت‌های مختلف عمرانی، خدمات اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان ادامه داد: طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی در قالب اردوی جهادی با حضور در روستاها و مناطق محروم استان اقدام به اجرای فعالیت‌های مختلف عمرانی، خدمات اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۴۰۰ روحانی و طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی به اردوهای جهادی مناطق محروم استان اعزام شدند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha