جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیر اقلیم «کانو» نیجریه

حوزه/ به مناسبت قرار گرفتن در ماه مبارک ربیع الاول و همچنین آغاز هفته وحدت، روز گذشته امیر اقلیم «کانو» با جمعی از تجار و بازرگانان چینی مسلمان مقیم در کشور نیجریه دیدار و به تبادل نظر و اطلاعات پرداخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، همزمان با فرا رسیدن ایام خجسته ماه ربیع الاول و همچنین میلاد با سعادت حضرت رسول (ص) (به روایت اهل سنت) و نیز آغاز هفته وحدت، صبح روز گذشته جمعی از تجار و  بازرگانان مسلمان چینی با حضور در قصر محل سکونت شیخ محمد لمیدو سنوسی، با وی دیدار و گفتگو کردند.

امیر اقلیم «کانو» نیجریه در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و نیز تاکید بر حفظ مسئله وحدت بین فرق و مذاهب اسلامی، افزود: وحدت کلمه لازمه همزیستی و زندگی مسالمت آمیز زیر پرچم اسلام است فلذا مسائل جزئی و پیش پا افتاده همچون اختلاف نژاد، رنگ پوست و سلیقه ها در سنگر اسلام ناب محمدی رنگ میبازد و می بایست همه اختلافات و سلایق مختلف را کنار گذاشت و به حبل الله متین تمسک جست.

سلطان اقلیم «کانو»، پیامبر اسلام(ص) را رسول مهربانی و صلح خواند و تاکید کرد: خداوند عالم صلح و آشتی را لازمه زندگی بشر قرار داد و این مسئله مهم را توسط پیامبران الهی به بشر ابلاغ کرد پس می توان نتیجه گرفت که انبیاء و در راس آنها رسول اسلام، نوید دهندگان صلح و دوستی برای عالمیان هستند.

وی در پایان افزود: همواره یکی از آرزوهای من این بوده و هست که هر وقت مذهب یا فرقه شخصی را از وی می پرسم در جواب به جای اینکه بگوید من حنفی، شافعی، دوزاده امامی، یا ... هستم، بگوید من «مسلمان» هستم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha