پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
هفته وحدت

حوزه/ خانم رحیمی مبلغ مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، سیره نبوی را بهترین سیره دانست و اضافه کرد: برای رسیدن به سعادت باید از سبک زندگی و سیره اخلاقی آن حضرت پیروی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) آغاز هفته وحدت، نشستی پیرامون «سیره تربیتی پیامبر اکرم(ص)» در مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

رحیمی با استناد به آیه شریفه «و انک لعلی خلق عظیم» پیامبر را الگوی مکارم اخلاقی تمام انسان ها دانست و گفت: صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا از پیامبر (ص) وجود دارد که هر کدام نشانه قطره ای از اقیانوس عظیم حسن خلق آن حضرت است.

وی رحمت، شفقت، تواضع و فروتنی و احترام به دیگران را از ویژگی های اخلاقی و تربیتی پیامبر گرامی اسلام برشمرد و افزود: آن حضرت از زمان رسالت خود به هدایت و تربیت انسان ها مشغول بود و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزید.

مبلغ حوزه با بیان این نکته که یکی از موانع مهم در راه تربیت و رسیدن به سعادت غرور و تکبر است، تشریح کرد: رفتار رسول خاتم (ص) بانرم خویی و ملاطفت همراه بود، زیرا رفتار نرم و ملاطفت آمیز با دیگران عنصر مهم در اصلاح جامعه است.

رحیمی با اشاره به روایت امام صادق (ع) «برای خداوند پنج حرمت است: حرمت رسول الله، حرمت آل رسول الله، حرمت کتاب الله، حرمت کعبه الله و حرمت مؤمن»، بیان کرد: حرمت مؤمن بالاتر و عظیم تر است، زیرا جان، مال و آبروی مؤمن محترم است.

وی سیره نبوی را بهترین سیره دانست و اضافه کرد: برای رسیدن به سعادت باید از سبک زندگی و سیره اخلاقی آن حضرت پیروی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha