جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین باطنی-جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد، روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه در اصفهان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اعلام خبر میزبانی حوزه علمیه اصفهان برای برگزاری نهمین اجلاسیه  اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان به مناسبت برگزاری این اجلاسیه میزبان علما و اساتید حوزه علمیه اصفهان، حوزه علمیه  استان مرکزی و استان چهارمحال و بختیاری و جمعی از اساتید  حوزه علمیه قم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این اجلاسیه در تاریخ های ۱۳ و ۱۴ آذرماه طی دو روز در اصفهان برگزار می شود، گفت: موضوعِ محوری این اجلاسیه «رسالت روحانیت و حوزه های علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب» تعیین شده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: به هر حال بیانیه گام دوم انقلاب منشور تداوم انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب با تبیین دستاوردهای چهل ساله اول انقلاب و ترسیم دقیق موضوعات محوری دستاوردهای چهار دهه اول انقلاب؛ منشور تداوم انقلاب  اسلامی را با نگاه به جوانان، بایسته های لازم در تداوم انقلاب را برشمردند و محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب که محورهای دارای اولویت نظام اسلامی است که همه اقشار در تحقق آن سهم و نقش خواهند داشت.

وی بیان داشت: بی درنگ حوزه های علمیه در محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارای نقش و سهم هستند  و خوشبختانه در حوزه علمیه اصفهان کارگروه های مختلفی متشکل از مراکز حوزوی و فرهیختگان حوزوی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و ترسیم وظیفه حوزه و روحانیت در راستای تحقق بیانیه گام دوم فعالیت های مختلفی انجام داده است که برگزاری همایش بزرگی در پایان سال با حضور طلاب و مراکز حوزوی از آن جمله است.

 باطنی ادامه داد: یکی از کارهایی که دراین عرصه برنامه ریزی شده است میزبانی حوزه علمیه اصفهان برای برگزاری نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که برای ثمر بخشی بیشتر این اجلاسیه کمیسیون هایی تعریف شده است که در استان های چهارگانه قم، استان مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان شکل گرفته است.

وی افزود: در مجموع سه عنوان برای سه کمیسیون ها تعریف شده ذیل این اجلاسیه انتخاب شده است که شامل «بیانیه گام دوم انقلاب و و رسالت روحانیت و نهادینه کردن معنوی و فرهنگ اسلامی» که ناظر به برخی از محورهای بیانیه است، کمیسیون دوم «بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در عدالت خواهی و مبارزه با فساد» کمیسیون سوم «بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در ترویج مفاد دینی واعتقادی و عزم ملی و مرزبندی با  دشمن» است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد:  این کمیسیون ها در استان های چهارگانه تشکیل شده است و قرار بر تبیین یک خروجی قابل قبول برای ارائه در روز اول اجلاسیه  در تاریخ ۱۳ آذرماه سال جاری است که هم قابل ارائه برای نظام اسلامی و دستگاه های مربوط در ارتباط با این موضوعات  و هم در راستای مطالبات اقتصادی و فرهنگی مردم شهید پرور و انقلابی و ولایی باشد.

وی اذعان داشت: این نشست ها باید ناظر به مطالبات مردم و راهگشا در تنگناهای مختلف باشد، امروز مردم ما با دو تنگنای اساسی مواجه هستند، از یک سو مشکلات معیشتی و اقتصادی که در بیانیه گام دوم انقلاب هم مورد توجه قرار گرفته است و راهکار آن اقتصاد مقاومتی ومقاوم سازی اقتصادی و نگاه به توانمندی های درونی است.

 باطنی با بیان اینکه طبیعتا طلاب و روحانیون و حوزویان هم جدای از مردم نیستند و دراین تنگناها مشکلات عدیده ای حس می کنند  یادآور شد: همچنین مطالبه دوم، مطالبه مسائل فرهنگی و دینی است، علی رغم اینکه  دستگاه های مخلتلف کشور از بودجه های فرهنگی برخوردار هستند این نگرانی در رابطه با پس رفت فرهنگی وجود دارد و حوزه های علمیه دراین عرصه خود را مسئول می دانند و لذا همه توان خود را برای دین مداری و حفظ ارزش های جامعه تلاش کنند. بکار ببرند.

وی تاکید کرد: در این اجلاسیه تعدادی از مسئولین دعوت می شوند که مخاطب مطالبات مردم خواهند بود، نکته دیگرپیامی که این اجلاسیه به جامعه خواهد داشت وحدتو یکپارچگی حوزه های علمیه، علماو فضلای حوزوی است، تلاش ما براین است که  در کنار برگزاری اجلاسیه  حوزه علمیه اصفهان با سرمایه های معنوی وانسانی وتولیدات پژوهشی وعلمی اش به دیگران معرفی کنیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: این اجلاسیه یک فرصت مغتنمی  برای معرفی حوزه علمیه است و از اینکه امکان دعوت از همه طلاب جوان استان فراهم نیست پوزش می طلبیم ولی سعی می کنیم ائمه جمعه، ائمه جماعات و علما و معمرمین استان در اجلاسیه شرکت کنند، البته تلاش شده خروجی های کار کمیسیون ها و اجلاسیه از طریق رسانه های جمعی و رسانه ملی به سمع و نظر جامعه مخاطب حوزوی خواهیم رساند.

وی ابراز داشت: امیدواریم یک خروجی قابل استفاده و از یک سوی در راستای تحقق منویات رهبری و راهکارهای عملی برای بکار بستن در حوزه های علمیه  تهیه کنیم و از سوی دیگر در تشخیص وظایف دارای اولویت خود بتوانیم این پیام را به حوزویان منتقل کنیم.

 باطنی در پایان از ابراز محبت و اعتمادی که جامعه مدرسین قم به حوزه علمیه اصفهان برای سپردن میزبانی این اجلاسیه دراین شرایط حساس و با موضوع مهم بیانیه گام دوم انقلاب کردند  کمال تشکر و قدردانی را داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha