جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات

حوزه/ معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از برگزاری مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم برای همسر و فرزندان طلاب و روحانیون کشور از 22 تا 24 آبان ماه در قم خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین جدیری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر گفت: بر اساس حدیث ثقلین، قرآن یکی از ثقل‌های ودیعت گذاشته پیامبر(ص) است و بی توجهی به قرآن در جامعه اسلامی پسندیده نیست. برای اینکه بتوانیم فرهنگ سبک زندگی قرآنی را در جامعه گسترش دهیم نیاز است به روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن در میان خانواده‌ها توجه کنیم.

وی بیان کرد: مادر خانواده اگر با قرآن مأنوس شود و خود یک فرد قرآنی باشد روی فرزندان و کل خانواده تأثیر می‌گذارد و خانواده آنها یک خانواده قرآنی می‌شود.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: با توجه به اهمیت موضوع خانواده قرآنی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مسابقات کشوری حفظ قرآن کریم را برای همسر و فرزندان طلاب در نظر گرفته است با این امید که در آینده در میان خانواده‌های جامعه هدف مرکز خدمات خیل عظیمی از خانواده‌های قرآنی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقات لبیک گفتن به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بود که فرمودند بایستی هزاران نفر حافظ قرآن داشته باشیم. ایشان در جای دیگر تاکید کردند نپرداختن به حفظ قرآن در حال حاضر واقعا نقیصه ای در حوزه های ما به شمار می اید و این مطالبه جدی حضرت آقا از مراکز حوزوی است. ایشان در تاکید به تشویق به حفظ فرمودند بچه ها از همان دوره دبستان تشویق به حفظ قرآن شوند.

حجت الاسلام و المسلمین جدیری ادامه داد: از چند ماه قبل مسابقات حفظ قرآن در مراکز استانی مرکز خدمات آغاز شد و طی فراخوانی به جامعه هدف، از افرادی که حافظ 10، 20 و 30 جزء هستند درخواست شد مدارک خود را برای شرکت در مسابقه در سایت مرکز بارگذاری کنند.

وی گفت: از میان کسانی که مدارک خود را بارگذاری کردند مدارک 346 نفر تأیید شد و وارد مرحله اول مسابقات شدند که از میان این افراد 52 نفر پسر، 79 نفر دختر و 215 نفر همسر طلبه بودند.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات بیان کرد: بسیاری از خانواده‌هایی که کمتر از 10 جزء حفظ هستند نیز متقاضی شرکت در این مسابقه بودند ولی به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای و امکانات تنها توانستیم این مسابقات را برای حافظان با حداقل 10 جزء برگزار کنیم، ان شاء الله در سال‌های آتی مسابقات حفظ 5 جزء را نیز برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از میان تأییدشده‌ها 94 نفر حافظ کل قرآن کریم، 43 نفر حافظ 20 جزء و 209 نفر حافظ 10 جزء هستند.

حجت الاسلام و المسلمین جدیری گفت: مرحله مقدماتی مسابقات با همکاری یکی از مراکز حفظ قرآن دارای مجوز از دارالقرآن تبلیغات اسلامی برگزار شد و از بین شرکت‌کنندگان 101 نفر به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه مسابقه نهایی حفظ قرآن خانواده طلاب ویژه همسر و فرزندان به صورت حضوری و متمرکز در قم برگزار می‌شود، گفت: مسابقات ویژه پسران در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهرک پردیسان و مسابقات همسر و دختران طلاب در ساختمان ستاد مرکز خدمات برگزار می‌شود.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات تصریح کرد: از میان راه یافتگان به مرحله پایانی 27 نفر پسر، 31 نفر دختر و 43 نفر همسر طلبه و از بین این افراد 54 نفر حافظ 10 جزء، 15 نفر حافظ 20 جزء و 32 نفر حافظ کل قرآن می باشند. همچنین 67 نفر از حافظین از استان قم و بقیه از دیگر استان های کشور هستند.

وی بیان کرد: اختتامیه این مسابقات روز جمعه مصادف با ولادت پیامبر اکرم(ص) از ساعت 14:30 تا 17:30 با حضور ریاست مرکز خدمات در فرهنگسرای جوان قم برگزار می‌شود و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha