چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: مسلمان اگر دین داشته باشد، ولی دینش بدون بصیرت باشد دیر یا زود در دام توطئه و تفرقه دشمنان اسلام خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام سید موسی محمودی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: بسیاری از داشته یمان را در مباحث دینی؛ مدیون وجود پربرکت خاتم الانبیاء (ص) هستیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: بارزترین ویژگی شخصیتی رسول خدا تلاش ایشان برای ایجاد اخوت در بین بشریت بود و همین امر باعث شده است نام این بزرگوار به عنوان برترین بندگان خداوند در تاریخ بشریت همچنان بدرخشد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه همه مسلمانان یک اجتماع واحد و متحد هستند، تاکید کرد: از زمانی که مسئله وحدت توسط دشمنان به عنوان حربه ای برای غارت جهان اسلام شناسایی شد، شاهد بدترین بلاها بر سر جهان اسلام هستیم، لذا می طلبد که به فرموده رسول اکرم (ص) یک مسلمان یک دیندار با بصیرت باشد، زیرا مسلمان اگر دین داشته باشد، ولی دینش بدون بصیرت باشد دیر یا زود در دام توطئه و تفرقه دشمنان اسلام خواهد افتاد.

حجت الاسلام محمودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام راحل با شناختی که از حال و آینده امت اسلام داشتند و نیز برای یادآوری لزوم وحدت در جامعه اسلامی، یک هفته از سال که مصادف با ایام ولادت رسول اکرم (ص) را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: منظور از هفته وحدت این است که برادر دینی و مسلمان اختلاف و تفاوتی باهم ندارند بلکه بدان معناست که به یاد داشته باشند که حبل متینی که همان قرآن، پیامبر، اهل بیت و... است را رها نکنند، پس این هفته بیعتی دوباره در بحث اخوت و برادری مومنان می باشد.

وی با اشاره به اینکه وحدت نیاز واجب مسلمین است، بیان کرد: اسلام از روز نخست که توسط رسول اکرم (ص) آورده شد، بر پایه اخوت و برادری بنیان نهاده شده است، لذا کسانی که به هر نحو به دنبال ایجاد اختلاف در صفوف مسلمین هستند به نوعی باید آنان را عوامل نفوذی دشمن و از ایادی نفاق دانست.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در جهان پرچمدار وحدت دنیای اسلام شده است و همین امر منافع استکباری بسیاری از ابرقدرت ها را تحت الشعاع قرار داده، لذا این حجم از دشمنی علیه این نظام اسلامی توسط دشمنان امری اجتناب ناپذیر است.

وی در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه در کشور به ویژه در استان کردستان مسئله ای به نام دعواهای دینی و مذهبی نداریم که این نشات گرفته از همان بصیرت دینی است که رسول اکرم (ص) بدان تاکید داشته اند، می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha