جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ ظهیری وحدت میان امت اسلام را مانع به ثمر رسیدن اهداف دشمن دانست و گفت: دشمن تا می تواند در مسیر تفرقه میان امت اسلام گام بر می دارد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» معصومه ظهیری در نخستین نشست سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران با مسئولان بسیج طلاب و روحانیون کشور که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد با اشاره به آیه ای از قران کریم و تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص)و امام صادق(ع) اظهار کرد: براساس قانون، بسیج هر سال نشست سراسری دارد که در آن جلسه به مهم ترین مسائل مربوط به امور سیاسی، جریان های امت اسلام و کشورهای مسلمان پرداخته می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در زمینه ضرورت برگزاری جلسات هم افزایی بسیج گفت: بسیج جامعه ای چند ده میلیونی است که به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و هر روزه نیز بر عظمت آن افزوده می شود؛ رهبر معظم انقلاب نیز بارها بیان کرده اند همه اقشار در بسیج سهیم هستند و همچنین بیان کرده اند بسیج طلاب به عنوان پیش گامی این جریان ایفای نقش می کند.

وی با بیان این که پیشگامی و زعامت، نیازمند وحدت رویه و حضور همه جانبه در تمام صحنه ها است، افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) انحراف از آنجا شروع می شود که مردم از مسأله امامت و ولایت غافل شدند بنابراین عکس العمل مناسب در طول تاریخ بر عهده آگاهان بوده است.

ظهیری ادامه داد: از حضرت عباس به عنوان فرزند امام علی(ع) یاد نمی کنیم بلکه به عنوان اطاعت کننده رسول خدا یاد می  شود یعنی این که بصیر بودن مهم ترین ویژگی حضرت عباس است که بصیرت به حضور در صحنه نیز نیاز دارد به گونه ای که در هر زمان مناسب در صحنه حضور داشته و به درستی عمل کرده ایم اعم از انقلاب دوم، ناتوی فرهنگی و نفوذ که امروزه نیز ادامه دارد، پیروز بوده ایم.

وی افزود: در جریان کربلا فردی مانند قین عضو شهدای کربلا می شود اما زبیر به دلیل غفلت از خیمه انقلاب و ولایت دور می شوند؛ بنابراین نیاز است که در کنار یکدیگر باشیم بنشینیم و وحدت خود را برای ملت ایران بلکه فراتر از آن یعنی امت اسلام نشان دهیم که دشمن نیز آن را به خوبی فهمیده و جغرافیای ما را تنگ کرده است زیرا می داند اگر این امت اسلام در کنار هم باشند نمی تواند کاری انجام دهد و به همین دلیل است که در مسیر تفرقه در میان ملیت ها گام بر می دارد چنانچه شعارهای سال 88 امروزه در بلاد اسلامی تکرار می شوند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران  در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 100 هزار طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا به تحصیل اشتغال دارند که در صورت پیوستن آنها به جامعه بسیج چندین سپاه آماده به خدمت برای دفاع از انقلاب و بناگذاری تمدن اسلامی پیشرو خواهیم داشت که استفاده از این ظرفیت نیازمند آموزش دهی و ساماندهی کردن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Saman IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
    0 0
    عجب