پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: ارتباط حوزه با مردم هم ضامن بقای جامعه و هم برای حوزه علمیه افتخار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام محمود محمودی، بعدازظهر امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران شهر شیراز که در سالن جلسات حوزه خواهران فارس برگزار شد، حوزه علمیه را همچون شجره طیبه‌ای دانست که در تمامی فصول ثمر می‌دهد، اظهار داشت: عرصه علم و عمل و حرکت نظری و عملی دستاوردی برای محقق شدن سیره سلف است که علم را با عمل و اخلاق و تهذیب همراه کرده‌اند.

وی در ادامه بابیان اینکه رسالت حوزه علمیه، مرجعیت دینی، اخلاقی و تهذیب جامعه است، افزود: دشمنان قصد ایجاد روحیه یاس در جامعه را دارند، لذا وظیفه طلاب باید گام‌های روبه‌جلو بردارند و موانع را خنثی کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس مدیران را بر نظارت دقیق اجرای آئین‌نامه‌های نظارتی و نظام‌مند بر بخش‌های آموزشی و پژوهشی دعوت کرد و بیان داشت: در حسن اجرای منویات و قواعد و ضوابط، وضعیت حوزه را به‌صورت مستمر حسابرسی کرده و پیشرفت حوزه نسبت به ماه گذشته و یا ایام گذشته را مورد ارزیابی قرار دهید.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر بکارگیری اساتید فاضل و با اشراف علمی شایسته تأکید و ابراز کرد: با آموزش‌های ضمن خدمت، به‌ روزرسانی علمی اساتید را در دستور کار خود قرار دهید.

حجت‌الاسلام محمودی تدریس حداقل ۲ واحد درسی برای مدیران در عرصه آموزش را بسیار لازم دانست و خاطرنشان کرد: در هر جایگاهی که هستید به دنبال دانش و تحقیق به‌صورت جدی باشید.

وی در پایان ضرورت ارتباط وثیق و بسیار مؤثر حوزه با بدنه جامعه را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: ارتباط حوزه با مردم هم ضامن بقای جامعه و هم برای حوزه علمیه افتخار محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha