جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست علمای شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی

حوزه/ مولوی سید محمد حسینی در نشست مشترک علما و نخبگان شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی گفت: کفار با تمام اختلافات سیاسی، اقتصادی و نظامی که دارند برای نابودی کشورهای اسلامی و مسلمانان با هم هستند و به شیعه و سنی هم رحم نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مولوی سید محمد حسینی در نشست مشترک علما و نخبگان شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی که ظهر امروز در سالن الغدیر شهرستان بیرجند برگزار شد، گفت: اگر مسلمانان تقوایی که پیامبر به آن اشاره کرده و قرآن به آن دستور داده را رعایت کنند، هرگز دشمنان اسلام نمی توانند بین صفوف یکپارچه آن ها اختلاف ایجاد کنند.

امام جمعه اهل سنت طبس و مسینای خراسان جنوبی با اشاره به تلاش دشمن برای تفرقه افکنی در جوامع اسلامی، تصریح کرد: دشمن از سه راه استفاده از قدرت و سوء استفاده از غفلت مسلمانان، محاصره اقتصادی و تفرقه افکنی بین مسلمانان به دنبال اهداف خود است.

مولوی حسینی به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: حق تقوا به منزله ای است که انسان در همه حال خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خویش بگیرد.
 


امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اشاره به این که دشمنان از مقابله نظامی نتیجه نگرفتند و امروز به دنبال جنگ رسانه ای و فرهنگی هستند، عنوان کرد:  دشمن در جنگ اقتصادی به نتیجه ای نرسید و بر روی تفرقه افکنی بین شیعه و سنی کار می کند که باز هم به نتیجه نخواهند رسید.

مولوی حسینی تاکید کرد: امروز دشمنان نه تنها در کشورهای اسلامی خار و ذلیل شده اند، بلکه سران ابرقدرت ها و در راس آنها آمریکا، فرانسه و ... حتی در کشورهای خود هم جایگاهشان را از دست داده اند.

وی ادامه داد: کفار با تمام اختلافات سیاسی، اقتصادی و نظامی که دارند برای نابودی کشورهای اسلامی و مسلمانان با هم هستند و به شیعه و سنی هم رحم نمی کنند، لذا نباید تنها به نشست ها اکتفا کنیم بلکه باید در عمل وحدت داشته باشیم، چرا که بنابر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مسلمانان مانند یک نفس هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha