پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری همایش معاونان تهذیب حوزه های استان های کشور در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست هماهنگی و توجیهی معاونان تهذیب و رابطین تربیتی مدارس علمیه استان، در ساری از برگزاری همایش معاونان تهذیب حوزه های استان های کشور به میزبانی مازندران در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل خبر داد.

وی با بیان این که این در این نشست مدیران مدارس علمیه استان نیز حضور خواهند داشت، افزود: در این نشست حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور سخنرانی خواهد کرد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در این گردهمایی پیرامون مهم ترین مباحث اخلاقی و تربیتی مدارس علمیه بحث و تبادل نظر خواهد شد، افزود: هدف از برگزاری چنین نشست های فصلی، تقویت فعالیت های اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه سراسر کشور است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، یکی از طرح های مهم این معاونت در سال های اخیر را طرح جامع تربیت اخلاقی معرفی کرد و گفت: خوشبختانه اجرای این طرح در سطح مدارس علمیه سراسر کشور آثار و برکات مناسبی را در مدارس و همچنین طلاب در پی داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اخلاق و تربیت جزء مسائل اولویت دار حوزه های علمیه بوده است، بیان داشت: تأکید و مطالبه اصلی مراجع تقلید و بزرگان حوزه توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی در طول دوران تحصیلی طلاب بوده است.

حجت الاسلام طبرسی، تقویت برنامه های تربیتی و اخلاقی به طور جدی در دستور کار معاونت تهذیب حوزه های علمیه قراردارد، گفت: نقش مدیران، معاونان تهذیب و همچنین اساتید در تحقق برنامه های بالادستی حوزه بسیار حائز اهمیت است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که چشم انداز طرح جامع تربیتی، پرورش طلابی مهذب و تراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی مدیران و اساتید مدارس علمیه در اجرای کامل و موفق این طرح بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به این که اخلاق و تربیت باید محور همه برنامه های حوزه قرار گیرد، گفت: طلاب مهذب و انقلابی مسیر رشد و تعالی علمی را با سرعت بیشتری نسبت به دیگران طی خواهد کرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که برنامه های قرآنی، مشاوره ای، تربیتی، اخلاقی و فرهنگی در طرح جامع تربیتی مورد توجه جدی قرار گرفته است، تصریح کرد: به طور حتم اجرای دقیق این طرح در مدارس علمیه به تحقق چشم انداز ما که همان تربیت طلابی مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha