پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مستجابی

حوزه/ آیت الله مبارکه ای یک شخصیت اجتماعی و سیاسی بود و از گفتن و نوشتن سخن حق بر فراز منابر و تالیفات، تردیدی به خود راه نمی داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، در آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت مصلح متفکر جهان اسلام، آیت الله سید محمدعلی مبارکه ای(ره)، عصر امروز  اعضای ستاد کنگره بزرگداشت این عالم مجاهد با آیت الله مستجابی دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله مستجابی در مقام تمجید و تکریم از آیت الله مبارکه ای اظهار کرد : زبان گویا و آرام آیت الله مبارکه ای در منابر، مردم را شیفته خود می ساخت.

وی با بیان  اینکه در گذشته های دور، منبرهای مرحوم هسته ای و مرحوم مبارکه ای حرف اول را در اصفهان می زد، عنوان کرد: کاری که امام جمعه مبارکه و دیگر عزیزان برای بزرگداشت آیت الله مبارکه ای انجام می دهند، بسیار شایسته و ماندگار است.

آیت الله مستجابی در ادامه با ذکر خاطراتی از مرحوم آیت اله مبارکه ای، گفت: بنده افتخار داشتم به صورت مکرر پای منابر وعظ و خطابه ایشان در مساجد حکیم و جامع نشسته و استفاده های فراوانی ببرم

وی ادامه داد: آیت الله مبارکه ای یک شخصیت اجتماعی و سیاسی بود و از گفتن و نوشتن سخن حق بر فراز منابر و تالیفات، تردیدی به خود راه نمی داد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در مراسم تشییع آیت الله مبارکه ای حضور داشته است، متذکر شد: جمعیتی که در مراسم تشییع پیکر پاک آن عالم، مراسم ترحیم و سوگواری که تا چهلم مرحوم ادامه داشت، کم نظیر بود.
 
آیت الله مستجابی در پایان سخنان خود با بیان اینکه با گذشت بیش از هفتاد سال از فقدان آیت الله مبارکه ای، زنده نمودن یاد و نام ایشان امری شایسته است، تاکید کرد: سعی کنید کتاب های ارزشمند آن مرحوم که با اندیشه ای پاک و قلمی روان نوشته شده است را چاپ و در اختیار علاقمندان قرار دهید.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه شهر مبارکه طی سخنانی از آیت الله مبارکه ای (ره) به عنوان عالمی خوشفکر و مصلحی متفکر نام برد و اظهار داشت: به لطف خدا کنگره بزرگداشت این عالم اندیشمند توانسته است بعد از گذشت هفتاد و سه سال از فقدان مرحوم، مجددا نام و یاد آن عالم مجاهد را زنده کند.

 علیرضا اسلامی فر، دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله مبارکه ای نیز گزارشی از روند برگزاری کنگره و انتشار تالیفات ایشان را ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha