پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 درگذشت محمد مرسی

حوزه/ جماعت "اخوان المسلمین" مصر گفت: سازمان ملل متحد باید در خصوص جنایت قتل محمد مرسی تحقیق کرده و تمامی طرف های مسئول در آن را به دادگاه های بین المللی تحویل دهد تا به صورت عادلانه مجازات شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،جماعت "اخوان المسلمین" مصر گفت: سازمان ملل متحد باید در خصوص جنایت قتل محمد مرسی تحقیق کرده و تمامی طرف های مسئول در آن را به دادگاه های بین المللی تحویل دهد تا به صورت عادلانه مجازات شوند.

این جماعت اشاره کرد: سازمان ملل به عنوان مؤسسه عالی رتبه بین المللی برای حفظ اعتبار خود و احترام به تمامی ارزش های انسانی و حقوق بشری باید در این خصوص دست به کار شود.

جماعت اخوان از «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضایی خواست برای تحویل پرونده قتل مرسی به دادگاه جنایی بین المللی و مجازات کسانی که مرتکب این جنایت شدند، شتاب کند.

اخوان المسلمین با بیان اینکه سکوت در قبال این قضیه و عدم اعلام نتایج گزارش تحقیقاتی به عدالت و مبانی حقوق بشر ضربه می زند، گفت: بی توجه به این مسئله، این مجوز را به تمامی رژیم های دیکتار می دهد تا علیه شهروندان بی گناه و رهبران ملی مرتکب جنایت شوند.

شایان ذکر است که کارشناسان مستقل سازمان ملل پیش تر با اعلام اینکه شرایط زندان های مصر به صورت مستقیم در مرگ مرسی نقش داشته است، گفتند: اگر مصر اوضاع زندان ها را سامان نبخشد، سایر زندانیان چنین سرنوشتی خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha