پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دومین جلسه شورای انجمن ناحیه ۲ اهواز

حوزه/ دکتر حسین پور، مدرسه و خانواده را دو رکن اصلی تربیت و رشد فکری دانش آموزان دانست و گفت: با توجه تنوع نیازهای دانش آموزان، مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی آنها، هماهنگی و همسویی نظری و عملی بین مدرسه و خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دومین جلسه شورای انجمن ناحیه ۲ اهواز، با حضور کلیه اعضا در دفتر مدیریت ناحیه ۲ اهواز برگزار شد.

دکتر حسین پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز در این جلسه با اشاره به نقش مهم اولیا در ارتباط بین خانه و مدرسه در رشد تربیتی و تحصیلی دانش آموزان گفت: رابطه خانه و مدرسه تعاملی دوطرفه است.

وی افزود: با توجه تنوع نیازهای دانش آموزان، مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی آنها، هماهنگی و همسویی نظری و عملی بین مدرسه و خانواده است.

حسین پور، با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خانواده‌ها در مدارس استفاده شود ادامه داد: یکی از فرصت‌هایی که در اختیار مدارس قرار دارد، امکان بهره‌گیری از توان بالقوه فکری، علمی، مهارتی و تخصصی والدین دانش آموزان، در جهت بهبود و ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس است که باید در کانون توجه مدیران مدارس قرار گیرد.

همچنین در ادامه این نشست، حمید آل کثیر، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، با اشاره به برخی از شریک‌های تربیتی آموزش و پرورش، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین شریک تربیتی ما اولیا هستند که ضرورت دارد همراهی صورت گیرد؛ چراکه در قوی‌ترین سیستم‌ها، آموزش و پرورش به‌تنهایی نمی‌تواند کار و اصل تعلیم و تربیت را به‌جا آورد.

وی ضمن اعلام رضایتمندی از برنامه‌ریزی مدون جلسات ماهانه شورای انجمن اولیا ناحیه ۲ و تقدیر از حضور حداکثری اعضاء گفت: آموزش و پرورش به دلیل نوع رسالت و اهدافی که دارد، اداره‌ای همچون سایر ادارات نبوده و همگان می‌توانند در آن به ایفای نقش بپردازند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha