جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کمک رسانی روحانیون در مناطق زلزله زده میانه

حوزه/ حجت الاسلام قوامی با بیان این که برودت هوا(سردی هوا) در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حاکم است و مردم نیاز فوری به کانکس دارند و نمی توانند در چادر زندگی کنند، گفت: متاسفانه کانکسی در مناطق زلزله زده دیده نمی شود.

حجت الاسلام  سید محی الدین قوامی، نماینده ستاد مدیریت بحران حوادث غیرمترقبه حوزه های علمیه کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به بازدید هیئت اعزامی حوزه از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، گفت: در منطقه خلاء هایی وجود دارد. یکی این که وضع برخی خانه ها در ظاهر سالم است، اما از داخل تخریب شده اند و با پس لرزه هایی که بعد از زلزله اصلی آمده، این مشکل نمایان تر شده است.

وی ادامه داد: هراس و ترس بین مردم مناطق زلزله زده حاکم است و این که به خانه هایشان بر نمی گردند، ناشی از احتمال ریزش و تخریب خانه ها در اثر پس لرزه ها است، البته کارشناسان هم درباره ریزش برخی منازل آسیب دیده هشدار داده اند.

وی نیاز به حضور مشاورین متخصص را در بین زلزله زدگان ضروری دانست و گفت: با توجه به هراس مردم زلزله زده و اتفاقی که برای هم روستاهایی ها و اقوام آنان اتفاق افتاده است، حضور مشاوران زبده می تواند مشکلات روحی آنان را کاهش دهد.

نماینده ستاد مدیریت بحران حوادث غیرمترقبه حوزه های علمیه کشور با بیان ایکه برودت هوا(سردی هوا) در منطقه زلزله زده حاکم است، مردم نیاز فوری به کانکس دارند و نمی توانند در چادر زندگی کنند، اظهار کرد: متاسفانه کانکسی در مناطق زلزله زده دیده نمی شود.

حجت الاسلام قوامی، نیاز به لوازم بهداشتی را یکی دیگر از نیازهای مناطق زلزله زده اعلام کرد.

وی در ادامه، حضور خواهران طلبه در مناطق زلزله زده و رسیدگی به مسائل و مشکلات روحی و شرعی بانوان را ضروری خواند و اظهار کرد: حضور خواهران طلبه می تواند نیازهای بانوان مناطق زلزله زده از لحاظ روحی، احکام و توزیع وسایل مربوط به خانم ها  را برطرف کند، البته در ابن مورد هماهنگی هایی با حوزه علمیه خواهران انجام شده است.

نماینده ستاد مدیریت بحران حوادث غیرمترقبه حوزه های علمیه کشور با اشاره به تخریب برخی محل های نگهداری دام ها، ادامه داد: با توجه به این شغل مردم منطقه دامداری است، لذا اکثر دام ها در فضای آزاد و در سرما نگهداری می شوند.

وی اضافه کرد: ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی(ره) وعده داده که هزینه های ساخت سوله اصلی جهت اسکان دام ها را تامین کند. همچنین نیروها و امکانات را به روستای ورنکش آورده اند که جای تشکر دارد.

حجت الاسلام قوامی در ادامه با اشاره به کمک حوزه و طلاب و روحانیون جهادی به زلزله زدگان، گفت: طلاب و روحانیون جهادی از همان لحظات اولیه وقوع زلزله، در کنار زلزله زدگان حضور یافته و به آنان خدمت رسانی می کنند.

وی با تاکید بر این که حوزه علمیه و روحانیت با تمام وجود در خدمت مردم به ویژه زلزله زدگان است، اظهار کرد: آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در پیام های جداگانه ای به حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام و المسلمین مطهری مدیر حوزه علمیه استان، ضمن تسلیت حادثه زلزله، آمادگی حوزه های علمیه را برای هرگونه همکاری و خدمت به زلزله زدگان اعلام و بر ضرورت تلاش مسئولان و مردم برای کاهش آلام مصیبت زدگان و جبران خسارت های آسیب دیدگان و حل مشکلات آنان تاکید کرده اند.

نماینده ستاد مدیریت بحران حوادث غیرمترقبه حوزه های علمیه کشور با اشاره به آمادگی حوزه های علمیه استان ها برای اعزام گروه های جهادی به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی و خدمت رسانی به زلزله زدگان، یادآور شد: وقتی مردم زلزله زده، روحانیون و طلاب را در کنار خود می بینند. هم به آینده دلگرم و امیدوار می شوند و هم همکاری آنان با ارگان ها و دستگاه های امدادرسان بهتر می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha