پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره هنرهای اسلامی توسط مسلمانان هیوستون برگزار گردید + تصاویر

حوزه/ بیش از ۴۰ هنرمند مسلمان آثارشان را در ششمین جشنواره سالانه هنرهای اسلامی در هیوستون به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه آثار هنری و فعالیت های مرتبط با مسلمانان را نشان می داد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از chron، در تلاش برای گسترش زیبایی های هنر اسلامی و پیوند جامعه با افرادی که آن را می سازند ، انجمن هنرهای اسلامی در هیوستون واقع در ایالت تگزاس آمریکا برای ششمین سال متوالی میزبان جشنواره سالانه هنرهای اسلامی بود.

جشنواره هنرهای اسلامی ۹ و ۱۰ نوامبر در مسجد السلام برگزار شد. و آثار هنری هنرمندان  مسلمان از نقاشی گرفته تا حنا و دیگر فعالیت ها و خدمات در آن  به چشم می خوردند.

شاهین رحمان ، مدیر روابط عمومی انجمن هنرهای اسلامی گفت:  هنر اسلامی تاریخچه ای قدیمی با ۱۴۰۰ سال قدمت دارد و این چیزی نیست که در باره آن در رسانه ها بشنویم.

وی افزود: ما میراث دینی مان را بزرگ داشته و امیدواریم با این کار با جامعه وسیعتر هیوستون و همچنین نسل جوان و آینده سازانی که در اینجا متولد و بزرگ شده اند نقاط مشترکی پیدا کنیم.

سال گذشته ، این جشنواره هنر متعلق پناهندگان و مهاجرین این منطقه را به نمایش گذاشت. امسال بیش از ۴۰ هنرمند قرار بود در این رویداد شرکت کنند ، نمایش آثار هنری زنده تعاملی ، نوشتن نام در توسط خوشنویسان مسلمان و حنا گذاری برای شرکت کنندگان از دیگر برنامه های این نمایشگاه بودند.

هنرمندان برجسته مسلمان مانند خوشنویس نیهاد دوخان و محمد زمان در کنار آثار هنری خود در این رویداد حضور داشتند. رحمان گفت: یکی از جنبه های مهم جشنواره هنرهای اسلامی فرصتی برای صحبت مستقیم با خود هنرمندان است.

رحمان گفت: بیشتر هنرمندان محلی و اهل هیوستون  هستند اما هنرمندانی نیز داریم که از شهرها و ایالات مختلف مانند اوکلاهما ، آریزونا ، مریلند و ماساچوست و کالیفرنیا آمده اند که در جشنواره شرکت می کنند.  اینجا مکان بسیار خوبی برای نمایش و ملاقات با سایر هنرمندانی است که با اشتیاق به تمرین هنرهای اسلامی می پردازند.

رحمان گفت: فعالیت های کودکان در این رویداد به این معنی است که خانواده ها می توانند از راه های مختلفی برای تعامل با هنر در سالن ورزشی ۱۰ هزار متر مربعی در مسجد استفاده کنند. وی گفت که امکانات مواد غذایی حلال نیز وجود داشت و یک فضای مفرح در این جشنواره ارائه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha