جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نفوذ دشمن

حوزه/ مهمترین مکانی که دشمن برای وارد آوردن ضربه های فرهنگی مدنظر دارد همین حوزه های علمیه است، لذا به شدت باید مراقب جریان های حاشیه دار در حوزه ها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: ایران اکنون به عنوان تنها منادی واقعی وحدت در جهان اسلام با وظایف و البته دشمنان بسیاری روبرو است که می طلبد عزم جدی برای رسیدن به این آرمان را جزم کنیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان افزود: همین حمایت و تلاش برای وحدت جهان اسلام امروز دنیای استکبار را در مقابل این نظام اسلامی قرار داده است که در این میدان نبرد اعتقادی وظایف مراکز دینی همانند حوزه ها و مدارس علمیه بسیار سنگین و البته حساس می باشد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان ادامه داد: امروز همه ما باید حضورمان در سطح جامعه اسلامی را نه تنها از نظر کمی افزایش دهیم، بلکه باید در مبانی دینی و اعتقادی که به شدت تحت آماج تهاجم رسانه ای غربی ها و تفکرات لیبرالیسم و سکولاریسم قرار دارد، تخصصی تر کار نماییم.

وی با اشاره به اینکه اکنون روحیه انقلابی، بصیرت دینی و تحول گرا نیاز مبرم حوزه های علمیه است، گفت: دشمن مهمترین مکانی که برای وارد آوردن ضربه های فرهنگی خود مدنظر دارد همین حوزه های علمیه می باشند، لذا به شدت باید مراقب جریان های حاشیه دار در حوزه های علمیه باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در بحث آتش به اختیار بسیار دقیق تر از قبل عمل کنیم، اظهار کرد: امروز جامعه اسلامی به ویژه جامعه ایرانی به شدت در محاصره جریان های منحرف و ضددین قرار گرفته است، لذا می طلبد که روحانیون و اقشار مذهبی کشور هم به صورت خودجوش میدان مبارزه را اداره کنند و هم اینکه در این مبارزه با سلاح علم و فقه پیش بروند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان افزود: طلاب باید بدانند که انقلاب در حساس ترین دوره تاریخی خود در مقابل دشمنان قرار دارد و دشمن صدها راه مختلف و متنوع نفوذ را امتحان می کند و از هر فرصتی برای عملیاتی نمودن پروژه نفوذ خود در کشور استفاده می کند.

دریایی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: البته در کنار حوزه های علمیه دیگر مراکز آموزشی کشور همانند آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز وظیفه قرار گرفتن در این جبهه فرهنگی را بر عهده دارند، لذا باید گفت که همه اعم از طلبه، دانشجو، دانش آموز و... به عنوان سربازان جبهه جنگ نرم باید از اعتقادات نظام و اسلام دفاع نمایند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان یادآور شد: در این برهه حساس از انقلاب همه به طریقی وظیفه ای بر عهده داریم و در صیانت از این نظام باید تمام تلاش خود را معطوف کنیم و به شدت از فرصت سوزی پرهیز نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha