جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش وحدت علمای شیعه وسنی

حوزه/ همایش وحدت علمای شیعه وسنی با محوریت «وحدت مسلمین تراز تمدن نوین اسلامی» در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندر عباس، همایش وحدت علمای شیعه وسنی با محوریت «وحدت مسلمین تراز تمدن نوین اسلامی»، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در این همایش ضمن عرض تبریک ولادت نبی اکرم(ص) و گرامی داشت هفته وحدت گفت: وحدت در جامعه اسلامی یکی از ملزومات است و تحقق آن باعث ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: پایه گذاری تمدن اسلامی از دوره آغازین صدر اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) انجام شده است و طی گذر تاریخی مراحل رشد را طی و به بلوغ سیاسی دست پیدا کرده است.

وی با تشریح عوامل افول تمدن اسلامی، گفت: عدم وحدت علمای شیعه وسنی و غفلت حاکمان اسلامی از قدرت برون مرزی، عدم هماهنگی و همیاری مسلمانان و عدم تبین وحدت در جوامع اسلامی باعث این افول گشته است.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد : وحدت نباید منحصر به هفته وحدت باشد، بلکه در طول سال باید رفت و آمد در حوزه های علمیه شیعه وسنی داشته باشیم و گله مندی های خود را مستقیم به همدیگر ارائه دهیم.

وحدت یعنی قلب های مسلمانان به یکدیگر نزدیکتر باشد

در ادامه این همایش، حجت الاسلام احمد رضا باوقار، مسئول دفتر نماینده نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان به تشریح ویژگی های وحدت از نگاه حضرت علی (ع) پرداخت و افزود: وحدت یعنی قلب های مسلمانان به یکدیگر نزدیکتر باشد.

وی اظهار کرد: با اعتراف دانشمندان اروپایی، مسلمانان حدود ۵۰۰ سال معلم آنها بوده اند، پس با وجود چنین تمدن بزرگی چگونه نمی توانیم معادلات جهان را تغییر دهیم؛ وحدت تنها عامل  دسترسی ما به این خواسته های امید بخش است.

 وحدت شرط تحقق تمدن نوین اسلامی است

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت جزیزه قشم نیز تمدن اسلامی را دغدغه بزرگان عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) منادی وحدت و برادری در بین مسلمان بودند.

وی، شرط تحقق تمدن نوین اسلامی را وحدت عنوان کرد و گفت: ضعف، سستی و نزاع در میان مسلمانان باعث تضعیف قدرت جامعه اسلامی گشته است.

خطیبی عنوان کرد: خودباختگی فرهنگی و پیروی کورکورانه زمینه ساز از بین رفتن وحدت جامعه اسلامی و فرصت مناسب برای غرب در جهت جهانی سازی فرهنگ خود شده است.

برپایه این گزارش، در پایان این همایش به صورت نمادین از چند خانواده شهید شیعه و سنی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha