سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مؤسس حوزه علمیه، قرآن است، گفت: این نیست که جمعی از روحانیون خواسته‌اند مرکزی را برای خودشان راه‌اندازی کنند بلکه بر اساس دستور قرآن، حوزه علمیه را تأسیس کرده‌اند، قرآن می‌فرماید چرا گروهی از شما هجرت نمی‌کنند تا پس از فهم دین، قوم خود را ارشاد و راهنمایی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان به نقل از دفتر امام جمعه، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در گردهمایی ائمه جماعات و دبیران صنعت نفت منطقه ۲ کشوری که در شهر اصفهان برگزار شد، با اشاره به اقدامات روحانیون در آغاز مبارزات انقلابی مردم ایران، اظهار داشت: روحانیون ما در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و در تداوم آن نیز نقش‌آفرین خواهند بود و آن را حفظ می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تشریح حدیثی درباره اهمیت حضور علما در میان مردم، گفت: علما در تاریکی‌ها و فتنه‌ها مردم را راهنمایی می‌کنند و آنان را از انحراف به دور می‌دارند؛ به خوبی می‌دانیم که اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی نبودند بدون شک ده‌ها بار به بی‌راهه رفته بودیم.  

وی با اشاره به حضور طلاب جوان متعهد و متخصص در شرکت نفت برای اقامه نماز و راهنمایی دینی گفت: صحیح نیست این انتظار به وجود آید که روحانیون باید بدون دریافت هیچ‌گونه حق‌الزحمه به تبلیغ دین بپردازند، می‌دانیم طلبه جوانی که در این مسیر گام بر می‌دارد، می‌توانست امروز همانند سایر مردم به شغل خود مشغول باشد و امرار معاش کند، اما بر اساس انگیزه و نیت الهی در حال تبلیغ دین اسلام و مذهب تشیع است و حمایت از آنان لازم و ضروری است.  

آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: اگر روحانیون درس و تحصیل را رها کنند، بر سایر مردم واجب است که درس دین را بیاموزند، این آموزش و یادگیری، واجب کفایی است و از هر امتی باید گروهی برای تحصیل دین قیام کنند.  

وی عنوان کرد: در هر سال هزاران طلبه وهابی در کشورهای مختلف ثبت‌نام می شوند و به آنان حقوق هنگفتی داده می‌شود اما طلاب ما با شهریه‌ای بسیار اندک که به عنوان کمک هزینه است، در حال تلاش برای تبلیغ دین هستند و با همه کمی‌ها و کاستی‌ها می‌سازند تا مسائل دینی بر روی زمین نماند و هیچ‌گاه درباره مسائل معیشتی اعتراض نکرده‌اند.  

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مؤسس حوزه علمیه، قرآن است، خاطرنشان کرد: این نیست که جمعی از روحانیون خواسته‌اند مرکزی را برای خودشان راه‌اندازی کنند، بلکه بر اساس دستور قرآن، حوزه علمیه را تأسیس کرده‌اند؛ قرآن می‌فرماید چرا گروهی از شما هجرت نمی‌کنند تا پس از فهم دین، قوم خود را ارشاد و راهنمایی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha