جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فعال آذر

حوزه/ حجت الاسلام فعال آذر گفت: دشمن شیعه و سنی مشترک است و تاکید بر آن موجب وحدت می‌شود و امروز همه با هم باید در جهت شناخت دشمن واحد متحد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام عسکر فعال‌آذر، امروز در همایش طلایه‌داران وحدت که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد با اشاره به اهمیت وحدت، اظهار داشت: منظور از وحدت دست کشیدن مذاهب از اعتقادات خود نیست، بلکه منظور دست گذاشتن روی مشترکات شیعه و اهل سنت است.

وی ادامه داد: دشمن شیعه و سنی مشترک است و تاکید بر آن موجب وحدت می‌شود و امروز همه با هم باید در جهت شناخت دشمن واحد متحد باشیم.

مسئول نمایندگی امور اهل سنت آذربایجان‌غربی با تاکید بر امکان وحدت تصریح کرد: با وجود هشت سال جنگ با عراق امروز مردم ایران و عراق به ودحت قلبی رسیده‌اند چون سیدالشهدا (ع) زبان مشترک بین دو ملت بود و مردم دو کشور را آشتی داد و امروز اربعین نتیجه همان دوستی بین دو ملت است.

وی افزود: بین شیعه و اهل سنت قرآن، کعبه، خدا و پیامبر اسلام (ص) زبان مشترک می‌باشد و امکان وحدت بین دو مذهب بیشتر از وحدت بین دو ملت ایران و عراق است.

حجت الاسلام فعال‌آذر به معجزات وحدت اشاره کرد وگفت: انقلاب اسلامی معجزه وحدت بود و در اوائل انقلاب یکی از شعارهای مهم مردم در مناطق شیعه و سنی نشین این بود که کرد و عجم یکی هستند و رهبر این مردم امام خمینی (ره) است.

وی دفاع مقدس و امنیت در کشور را از دیگر معجزات وحدت دانست و افزود: در جنگ تحمیلی با وجود همه تحریم‌ها و دست خالی بودن ایران با وحدت بود که مردم ایران در این جنگ پیروز شدند و امروز هم امنیت کشور در نتیجه همین اتحاد به دست آمده است و اگر وحدت نبود این امنیت هم نبود.

مسئول نمایندگی امور اهل سنت آذربایجان‌غربی در ادامه به موانع وحدت اشاره کرد و گفت: از جمله موانع وحدت جهل و هوای نفس است و استکبار جهانی از این‌ها در جهت تفرقه استفاده می‌کند.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha