پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صحیفه سجادیه

حوزه/ پژوهشگر حوزوی صحیفه سجادیه توسط نماینده ولی‌فقیه در استان قم تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  ششمین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم در سال جاری، پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در این دیدار گزارش فعالیت‌های قرآنی سپاه علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام در قالب حلقه‌های صالحین، فعالیت‌های دارالقرآن علامه طباطبایی و برخی مؤسسات قرآنی دیگر تشریح شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام شریفی‌نیا معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام گفت: در مباحث قرآنی بسیج، در سپاه علی بن ابیطالب علیه‌السلام برنامه‌ریزی‌ها در قالب حلقه‌های صالحین صورت گرفته که این طرح در سطح کشوری با عنوان صراط طراحی شده و در قالب آن دو کتاب برای افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال چاپ شده است که حاوی آیات قرآن کریم، آیات قرآنی نهج‌البلاغه و آیات به‌کار رفته در صحیفه سجادیه است.

وی افزود: برای شرکت در این طرح قرآنی ۴۰۰ نفر بالای ۱۴ سال و ۶۰۰ نفر زیر ۱۴ سال اعلام آمادگی کرده‌اند که در ابتدا از هر حوزه سه برادر و سه خواهر قرار است به عنوان مربی و ارائه‌کننده طرح آموزش داده شوند.

مقیمی، مدیرعامل سازمان فرهنگی, هنری و ورزشی شهرداری قم در ادامه مباحث از اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری در طرح‌های قرآنی به ویژه با بسیج خبر داد.

حجت‌الاسلام سید حسن حسینی مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه نیز در این نشست با بیان اینکه جا دارد در حوزه حلقه‌های صالحین از طلاب و اساتید قوی حوزه‌های علمیه استفاده شود، ادامه داد: سرحلقه‌های صالحین باید واقف به مباحث قرآنی و تربیتی باشند تا طرح به شیوه مطلوب انجام شود و به شکست نرسد.

مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی دیگر سخنران این نشست بود که اظهار کرد: ضروری است طرح‌های قرآنی در سه جایگاه مدارس و نهادهای علمی، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های مساجد کل کشور اجرایی شود تا نوجوان و جوان ما از ابتدا در این مسیر قرار گیرد و دارالقرآن بسیج نیز جای بسیار مهمی است و باید بیشتر به آن توجه شود.

در این نشست مدیران قرآنی بسیج جوانان، دانشگاه قم، مسجد مقدس جمکران و غیره نیز مطالبی را بیان کردند و در پایان نشست از حجت‌الاسلام اعوانی، استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر صحیفه سجادیه تجلیل شد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha