پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه می‌شود با پیروی از پیامبر اکرم(ص) ولی‌ خدا شد و به مقام عالی رسید، گفت: انس با قرآن و اهل‌بیت(ع) به انسان کمک می‌کند از شر هواهای نفسانی رهایی یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  آیت‌الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در ششمین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم در سال جاری، که در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: برگزاری این جلسات با حضور نمایندگان نهادهای مختلف با رشد و ارتقاء همراه خواهد بود.

وی با اشاره به فرموده خداوند در قرآن کریم که پیامبر گرامی اسلام(ص) را اسوه حسنه برای مؤمنان معرفی می‌کند، افزود: پیامبر اکرم(ص) با بیانشان ما را هدایت کردند و با خصایص و الگوهایی که برای امت اسلامی مشخص کردند، راه تعالی و پیشرفت را به جامعه معرفی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بیان می‌فرمایند پیامبر اسلام(ص) در صراط مستقیم قرار دارد، ادامه داد: خداوند در سوره حمد نیز می‌فرماید «اهدنا الصراط المستقیم»، بخواهید که به راه راست هدایت شوید و در این راه به پیامبر اکرم(ص) تأسی کنید.

وی خاطرنشان کرد: مناصبی همچون پیامبری و امامت را خداوند به برخی اعطا می‌کند و کسی نمی‌تواند در این مسیر طلبی از خداوند داشته باشد و اینکه وارد شده در هدایت به راه راست به پیامبر تأسی کنید، بدین معنا است که پیامبر را اسوه قرار دهید تا با دوری از گناه به بندگان خوب و ولی خدا تبدیل شوید نه اینکه بخواهید خود نیز پیامبر باشید.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که می‌شود با پیروی از پیامبر اکرم(ص) ولی خدا شد و به مقام عالی رسید، گفت: انس با قرآن و اهل‌بیت(ع) به انسان کمک می‌کند از شر هواهای نفسانی رهایی یابد.

وی بیان کرد: خداوند شیطان را سلطان بر انسان قرار نداده مگر اینکه بنده ،خود بخواهد شیطان را سلطان بر نفسش کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها افزود: امیدواریم به برکت این ایام بتوانیم فرهنگ قرآنی را توسعه داده و زمینه‌ساز امر ظهور حضرت باشیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha