شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ مقام معظم رهبری به خاطر فکر و اندیشه بلند خودشان،  از سال های قبل از انقلاب، یکی از عالمان دینی بودند که مسائل تقریبی در ایران اسلامی را بیان و بر آن تاکید داشتند و با پیروزی انقلاب، پس از امام خمینی(ره)  پرچمدار وحدت مسلمانان هستند.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: امام خامنه ای به خاطر فکر و اندیشه بلند خودشان،  از سال های قبل از انقلاب، یکی از عالمان دینی بودند که مسائل تقریبی در ایران اسلامی را بیان و بر آن تاکید داشتند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، ایشان پس از امام خمینی (ره) پرچمدار وحدت مسلمانان هستند.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و فتاوای راهگشای ایشان در راه وحدت مسلمانان، همچنین پیشتازی ایران اسلامی در حرکت های آزادی خواهانه جنبش هایی چون حماس و جهاد اسلامی و حمایت از انتفاضه فلسطین و پایداری بر سر این آرمان، بهترین گواه بر صداقت امام جامعه و مردم ما برشعار وحدت مسلمانان به یک عنوان راهبرد اساسی است.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: با گفتمان سازی و راهبری گفتمانی رهبر انقلاب اسلامی است که یکی از پایه های بنیان جنگ هویتی علیه اسلام فرو ریخته و دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذارده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر این اعتقادند که وحدت مسلمین براساس پنج محور است:

-  تعریف اصول و محورهای مشترک وحدت بخش مانند :شخصیت پیامبر اکرم و قرآن کریم؛

- پا فشاری منطقی بر اصول هرمذهب توسط پیروان آن، همراه با ایجاد فضای گفت و گوهای سازنده و آزاد اندیشانه

-  تحمل مخالف در زیست جمعی و مواجهه کریمانه و برادرانه

- تقویت تعامل بین علما و دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام؛

- بصیرت و زمان شناسی و شناخت عمیق از دشمن و ترفندها و نقشه های او.

حجت الاسلام حکیمی فر در پایان عنوان کرد: باید گفت که با این مسیر است که حرکت جریان جبهه حق به سرانجام مطلوب خواهد رسید و دشمنان را از دست اندازی به منابع و منافع مادی و معنوی مسلمانان بازخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha